جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در سال جاری میلادی؛ مسدود شدن 164 مرکز درمانی در افغانستان به دلیل افزایش ناامنی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سازمان جهانی بهداشت ( صحت) گزارش داده که در اثر ناامنی‌های روز افزون در افغانستان، در سال جاری میلادی 164 درمانگاه در سراسر این کشور بسته شده است.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده که مسدود شدن این درمانگاه‌ها، دسترسی سه میلیون نفر از شهروندان این کشور به امکانات صحی را محدود ساخته است.

بنابر گزارش این سازمان در سال جاری میلادی “به 24 موسسه صحی حمله شده است که آن ها یا به صورت عمدی ویران شده‌اند یا که ویرانی آنها عوارض جانبی حملات مختلف بوده است.”

در گزارش هم‌چنان آمده که حملات بر مراکز صحی در افغانستان در حال افزایش است. داکتر دیوید لای، از مسوولان بلندپایه سازمان جهانی بهداشت در افغانستان گفته که در دو سال گذشته حملات بر تاسیسات صحی و کارمندان آن به سراسر این کشور گسترش یافته است.

who1
براساس این گزارش مسدود شدن این درمانگاه‌ها، دسترسی سه میلیون نفر از شهروندان این کشور به امکانات صحی را محدود ساخته است

بنابر این گزارش پیش از سال 2015 میلادی، بیشترین حملات بر مراکز درمانی در مناطق جنوبی و شرقی افغانستان مانند قندهار و ننگرهار رخ می‌داد که مرکز جنگ میان نیروهای امنیتی افغانستان و گروه های شورشی مخالف حکومت بود.

در تازه ترین از حملات مراکز درمانی، روز دوشنبه هفته‌ی جاری یک تن از کارمندان بیمارستان صلیب سرخ از سوی دوفرد معلول در ولایت بلخ به قتل رسید. پس از آن، کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که فعالیت های مرکز ارتوپیدی این نهاد در ولایت بلخ برای مدت نامعلومی متوقف شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان