جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

اتاق تجارت و صنایع؛ نگرانی از افزایش ناامنی‌ها و فرار سرمایه‌گذاران از افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

اتاق تجارت و صنایع افغانستان در مورد افزایش تهدیدهای امنیتی، به ویژه تهدیدها علیه اعضای بخش خصوصی در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

این اتاق با نشر اعلامیه‌ای گفته که روز گذشته، نجیب الله دوست، برادر‌زاده رییس اتاق تجارت و صنایع فاریاب و یکی از تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان، توسط افراد ناشناس اختطاف و سپس کشته شده است.

مسوولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان از حکومت خواسته‌اند تا امنیت تاجران و سرمایه‌گذاران را تامین کند.

در اعلامیه‌ی اتاق تجارت افغانستان آمده که “تاجران و سرمایه‌گذاران با پرداخت مالیات سنگین، زمینه را برای ارایه‌ی خدمات برای فقر زدایی در کشور انجام می‌دهند اما در مقابل از دولت خواهان تامین امنیت هستند.”

امنیت در شش ولایت

اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفته که شرایط امنیتی در شش ولایت بزرگ این کشور، چالش بزرگی در برابر فعالیت‌های بخش خصوصی ایجاد کرده است. این نهاد به شرایط امنیتی در ولایت های هرات، بلخ، ننگرهار، کابل و قندهار اشاره کرده است.

30 واقعه در یک سال

در این اعلامیه، با اشاره به وضعیت بد امنیتی در کشور، هم‌چنان گفته شده که تنها در طی سال جاری بیشتر از 30 حادثه تهدید، اختطاف و قتل تاجران و سرمایه‌گذاران صورت گرفته است.

به گفته اتاق تجارت و صنایع افغانستان ادامه یافتن این وضعیت، صدمه بزرگی به فعالیت بخش خصوصی وارد خواهد کرد که فرار سرمایه‌گذاران از افغانستان یکی از آن‌هاست.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان از حکومت این کشور خواسته است تا در تامین امنیت تاجران و سرمایه گذاران تلاش بیشتری نموده و  عاملان قتل برادرزاده رییس اتاق تجارت و صنایع ولایت فاریاب را نیز شناسایی و مجازات کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان