جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
9 بازدید

برای اولین بار در افغانستان؛ ساخت دو خط متروبس تا پایان سال آینده در پایتخت

خواندن 2 دقیقه
5
(1)

عبدالله حبیب‌زی، سرپرست شهرداری کابل گفته است که تا پایان سال آینده، شهر کابل دارای دو خط متروبس خواهد شد.

آقای حبیب‌زی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته که شهرداری کابل برای اولین بار در افغانستان، در نظر دارد تا برای فراهم آوری سهولت برای شهروندان کابل و کاهش ازدحام ترافیک، سیستم متروبس یا بی آر تی (Bus Rapid Transit) را در این شهر راه اندازی کند.

شهرداری کابل سه ماه قبل از آغاز نخستین پروژه ساخت متروبس در شهر کابل خبر داده بود.

مرحله‌ی اول

گفته شده که مرحله‌ی نخست متروبس در شهر کابل، از ده افغانان تا سرای شمالی به طول 8 کیلومتر بوده که این مسیر تمام ضروریات یک سیستم متروبس مدرن را دارا می‌باشد.

آقای حبیب‌زی گفته که کار روی دیزاین متروبس در این مسیر جریان داشته و کار ساخت آن تا سال آینده به پایان خواهد رسید.

مرحله‌ی دوم

به گفته‌ی سرپرست شهرداری کابل، مرحله‌ی دوم متروبس مسیر بره‌کی-باغ بالا-کوته‌ سنگی-دهمزنگ و ده افغانان را در بر می‌گیرد که مرحله دیزاین و سپس ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد.

در گام‌های بعدی

در گام‌های بعدی، مسیرهای دارالامان، کارته‌ی نو و دشت برچی دارای متروبس خواهند شد. عبدالله حبیب زی گفته که شهرداری کابل متعهد است تا 5 سال آینده به طول 111 کیلومتر مسیرهای متروبس را در تمام سرک‌های اصلی شهر کابل تطبیق و راه‌اندازی کند.

metrobus
به گفته‌ی سرپرست شهرداری کابل، مرحله‌ی دوم متروبس مسیر بره‌کی-باغ بالا-کوته‌ سنگی-دهمزنگ و ده افغانان را در بر می‌گیرد

هم‌گام با تکنالوژی روز

عبدالله حبیب‌زی در فیس‌بوک رسمی‌ خود نوشته که در ساخت متروبس از تکنالوجی‌های پیشرفته استفاده خواهد شد. او گفته که “متروبس دارای مسیرهای جداگانه، بس‌های خاص، ایستگاه‌های پیشرفته مجهز با تکنالوجی روز و مرکز کنترل دیجیتالی بوده که با ایجاد راه‌های مختلف برای تسریع حرکت بس‌ها مانند مسیرهای مخصوص، ایستگاه‌های پیشرفته، سیستم جمع آوری پول الکترونیک و چراغ‌های ترافیکی هوشمند این سیستم از امنیت، سرعت و آسایش بالا برخوردار می‌باشد. سرعت متوسط این بس‌ها در سطح دنیا بین ۱۹ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت می‌باشد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان