جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

در جوزجان؛ گزارش‌های ضد و نقیض در مورد ربوده شده مسافران توسط طالبان و داعش

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقامات محلی در ولایت جوزجان از ربوده شدن تعدادی از غیرنظامیان به دست گروه طالبان و داعش خبر می‌دهند اما آمارهای ارایه شده در این رابطه، متفاوت است.

لطف الله عزیزی والی جوزجان به خبرنامه می گوید که 2 غیرنظامی شب گذشته توسط طالبان ربوده شدند که حالا یکی از آن‌ها آزاد شده و دیگری هنوز در اسارت این گروه است.

با این حال برخی از رسانه‌ها به نقل از مقامات محلی در شهرستان قوش تپه ولایت جوزجان، از ربوده شدن بیش از 30 غیرنظامی خبر داده‌اند. اما  به خبرنامه گفت که خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها در مورد ربوده‌شدن بیش از 30 غیرنظامی را تایید نمی‌کند.

امین‌الله امین، استاندار قوش‌تپه در این ولایت، به رسانه‌ها گفته است که گروه داعش و طالبان در 24 ساعت گذشته، 32 غیرنظامی را از مسیرهای منتهی به این شهرستان از موترها پایین کرده و با خود برده‌اند.

jawzjan1
مقامات محلی در ولایت جوزجان از ربوده شدن تعدادی از غیرنظامیان به دست گروه طالبان و داعش خبر می‌دهند

به گفته‌ی آقای امین، طالبان و گروه داعش، هرکدام با ایجاد پوسته‌های بازرسی جداگانه، این تعداد افراد غیر‌نظامی را با خود برده‌اند که از این میان، 20 غیر نظامی توسط طالبان و 12 غیر نظامی دیگر توسط داعش ربوده شده‌اند.

آقای امین گفته که در روزهای اخیر اختلاف‌هایی بین طالبان و گروه داعش به میان آمده و این دو گروه، از دو روز به این سو راه رفت و آمد میان ولسوالی‌های قوش‌تپه و درزاب را بسته‌اند و به تمام ساکنان این مناطق هشدار داده‌اند که از رفت و آمد در این مسیر خود داری کنند.

ولایت جوزجان در شمال افغانستان که با کشورهای ازبکستان و ترکمنستان هم مرز می‌باشد، از مناطقی است که در ماه‌های اخیر ناامنی‌ها در آن افزایش یافته و گروه طالبان و داعش در برخی شهرستان‌های جوزجان حضوری گسترده دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان