جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

در سمنگان؛ افزایش ده درصدی محصولات پسته در سال جاری

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

مسوولان محلی در ولایت سمنگان افغانستان از افزایش ده درصدی محصولات پسته در این ولایت در سال جاری خورشیدی خبر داده‌اند.

همایون حبیب رییس زراعت، آبیاری و مالداری سمنگان؛ به رسانه‌ها گفته است که سال گذشته ١٧٠ تُن پسته در این ولایت جمع آوری شده بود که این رقم در سال جاری به 187 تُن افزایش یافته است.

به گفته‌ی آقای حبیب، این مقدار پسته از باغ‌های پسته در 42 هکتار زمین، از مناطق مختلف مرکزی و شهرستان‌های حضرت سلطان و فیروز نخچیر، دره صوف بالا، دره صوف پایین و خُرم سارباغ این ولایت جمع‌آوری شده است.

Pistachio1
به گفته مسوولان محلی محصولات پسته در ولایت سمنگان در سال جاری 10 درصد افزایش یافته است

آقای حبیب هم‌چنان از افزایش 33 درصدی قیمت این محصول سخن گفته است. گزارش شده که سال گذشته قیمت یک سیر پسته در حدود شش هزار افغانی بود اما در سال جاری، یک سیر پسته تا هشت هزار افغانی به فروش می رسد.

بر علاوه سمنگان، ولایت‌های بادغیس، قندوز و هرات نیز درخت‌های پسته دارند. پسته سمنگان علاوه‌ بر فروش در ولایت‌های مختلف افغانستان به کشورهای هند، پاکستان و برخی کشورهاى اروپايى نيز صادر مى‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان