پس از 9 ماه؛ محتوای نامه‌ی اوباما به ترامپ منتشر شد

سی ان ان به تازگی محتوای نامه‌یی را منتشر کرده که باراک اوباما رییس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا در آخرین روزهای کاری‌اش به دونالد ترامپ رییس جمهور فعلی این کشور نوشته بود.

باراک‌اوباما با پایان یافتن دوره ریاست جمهوری خود، به دونالد ترامپ که بعد از او به پست ریاست جمهوری رسید، نامه نوشته و داخل پاکتی گذاشته است.

اوباما نامه‌اش را با پیام تبریک به ترامپ آغاز کرده که در ماه عقرب سال گذشته در رقابت با هیلاری کلینتون به ریاست جمهوری آمریکا رسید.

اوباما خطاب به ترامپ نوشته است که “پیروزی‌تان را به شما تبریک می‌گویم. میلیون‌ها شهروند آمریکا، چشم امید‌شان به سوی شما دوخته شده است. همه‌ی ما به دور از وابستگی‌های حزبی، باید به گسترش رفاه و امینت در طول دوران حکومت شما امیدوار باشیم.”

او اتاق رییس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید را “منحصر به فرد دانسته” که هیچ طرح روشنی برای موفقیت در آن وجود ندارد. اوباما خطاب به ترامپ تاکید کرده است که نمی‌داند چه توصیه‌ای برای او مفید خواهد بود. با این حال رییس‌جمهور پیشین آمریکا در این نامه نوشته است که می خواهد چند نکته از تجربه‌های شخصی خود در مدت 8 سال ریاست جمهوری را به ترامپ بیان کند.

اوباما در ادامه به 4 نکته اشاره کرده و برای دونالد ترامپ آرزوی موفقیت نموده است.

“نخست؛ هر دوی ما با شیوه‌های مختلف و با خوش‌بینی تمام نسبت به آینده، سعادتمند هستیم. هرکسی به این اندازه خوش اقبال نیست. این به ما بستگی دارد تا هر کاری که در توان داریم انجام دهیم تا پله‌های بیشتری برای موفقیت هر کودک و خانواده‌یی که به سختی تلاش می‌کند، فراهم کنیم.

دوم؛ رهبری آمریکا در جهان کنونی بسیار ضروری است. به ما بستگی دارد که از طریق اقدام و عبرت، برای حفظ نظم جهانی که از زمان پایان جنگ سرد در حال گسترش است، تلاش کنیم و ثروت و امنیت ما به همین موضوع بستگی دارد.

سوم؛ ما به طور موقت این جایگاه را به دست آورده‌‎ایم. این موضوع موجب می‌شود ما محافظان نهادهای دموکراتیک و سنت‌های ما مانند حکومت قانون، ترک سرسپرد‌گی به قدرت‌ها، حفاظت از برابری و آزادی‌های مدنی باشیم.

صرف نظر از فشارها و دشواری‌های روزانه‌ی دنیای سیاست، این وظیفه‌ی ما است که دست‌کم ابزارهای دموکراتیک کشورمان را همان اندازه قدرتمند که تحویل گرفتیم، به نفر بعد تحویل دهیم.

و در اخیر نکته‌ی چهارم؛ در توفان حوادث و مسوولیت‌ها، وقت کافی برای خانواده و دوستان صرف کنید، آن‌ها شما را “ناخواسته خشن می‌بینند.”

من و میشل برای شما و ملانیا در این ماجراجوییِ بزرگ، بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم و آماده هستیم به هر طریق که بتوانیم به شما کمک کنیم.

موفق باشید و خدانگهدار.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *