جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

در پاکستان و قطر؛ گفت‌وگوهای مخفیانه مقامات ارشد امنیتی افغانستان با طالبان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

با وجود این که به نظر می‌رسد مذاکرات صلح بین حکومت افغانستان و گروه طالبان متوقف شده است، رسانه‌های معتبر بین‌المللی گزارش داده‌اند که مقامات امنیتی این کشور، روزانه با رهبران گروه طالبان تماس تلفنی دارند.

آسوشیتدپرس به نقل از برخی مقامات افغانستان گزارش داده است که معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان با رهبران گروه طالبان تماس تلفنی دارند و با آن‌ها به صورت روزانه گفت‌وگو می‌کنند.

آسوشیتدپرس گفته است که این گفت‌وگوها میان مقامات امنیتی افغانستان و رهبران طالبان در پاکستان و قطر انجام شده و اسنادی نیز در این زمینه وجود دارد.

تقاضاهای طالبان

یک مامور امنیتی افغانستان که نخواسته نامش فاش شود، فهرستی را در اختیار آسوشیتدپرس قرار داده که تقاضاهای طالبان در آن درج شده است. بر اساس این اسناد، طالبان برای پذیرش قانون اساسی افغانستان و برگزاری انتخابات در آینده آمادگی نشان داده‌اند.

qatar
دفتر طالبان در قطر

اصلاحات در قانون اساسی

بر اساس این سند، طالبان خواهان اصلاحات ویژه در قانون اساسی افغانستان می‌باشند. این گروه گفته که خواهان اصلاحات است، اما تاکیدی به اصلاحات فوری ندارد. گروه طالبان همچنان آرزومند است که حکومت افغانستان باید بر اساس شریعت اسلامی عمل کند.

تعلیم دختران

آسوشیتدپرس گفته است که در بین خواسته‌های طالبان، این گروه تعلیم برای دختران و پسران را در تمام سطوح پذیرفته اما خواهان تفکیک جنسیتی در نهادهای آموزشی افغانستان شده است.

سهم زنان

طالبان گفته‌اند که زنان می‌توانند در تمام ادارات و پست‌ها به شمول امور دفاعی و قضایی به استثنای دادگاه عالی، کار کنند. در عین حال، طالبان خواهان تضمینی در قانون اساسی شده‌اند که زنان نباید در افغانستان به مقام ریاست جمهوری برسند.

afghan-women
براساس این گزارش طالبان گفته‌اند که زنان می‌توانند در تمام ادارات و پست‌ها به شمول امور دفاعی و قضایی کار کنند

حکومت انتقالی و انتخابات

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، طالبان در این دیدارها خواهان ایجاد یک حکومت انتقالی شده‌اند که با حکومت‌های پیشین ارتباطی نداشته باشد. انتخابات نیز پس از ایجاد حکومت انتقالی برگزار گردد.

طالبان هم‌چنان تاکید کرده‌اند که حکومت و طالبان، مناطقی که در حال حاضر در کنترل دارند را تا زمان برگزاری انتخابات حفظ کنند.

واکنش‌های اداره استخبارات

اسوشیتدپرس می گوید که اداره امنیت ملی افغانستان در مورد این تماس‌ها با طالبان ابراز نظر نکرده است، اما برخی مقامات آگاه به این خبرگزاری گفته‌اند که  معصوم ستانکزی رییس عمومی امنیت ملی افغانستان، تقریبن هر روز با عباس ستانکزی، رییس دفتر قطر طالبان ارتباط تلفنی دارد.

واکنش‌ها

مقامات ارشد امنیتی افغانستان تاکنون در مورد گزارش رسانه‌های خارجی در مورد تماس با طالبان واکنشی نشان نداده‌اند اما گروه طالبان در تماس با برخی رسانه‌های این کشور، برقراری تماس و گفت‌وگو با رهبران ارشد امنیتی افغانستان را رد کرده است.

مقامات ارشد امنیتی افغانستان تاکنون در مورد گزارش رسانه‌های خارجی در مورد تماس با طالبان واکنشی نشان نداده‌اند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان