جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

واکنش نهادهای امنیتی افغانستان؛ تکذیب مذاکره با طالبان و تاکید بر نقش شورای عالی صلح

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان و رییس عمومی امنیت ملی این کشور، گزارش‌ها در مورد گفت‌وگوهای این دو مقام امنیتی افغانستان با گروه طالبان را رد کرده و آن را نادرست دانستند.

آسوشیتدپرس به نقل از برخی مقامات افغانستان گزارش داده بود که محمد معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی و حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رییس جمهور این کشور با رهبران گروه طالبان تماس تلفنی دارند و با آن‌ها به صورت روزانه گفت‌وگو می‌کنند. در گزارش آسوشیتدپرس آمده است که این گفت‌وگوها میان مقامات امنیتی افغانستان و رهبران طالبان در پاکستان و قطر نیز انجام شده و اسنادی در این زمینه وجود دارد.

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گزارش‌های منتشر شده را بی‌اساس خوانده و رد کرده است. این دفتر با رد این گزارش تاکید کرده است که “پروسه صلح و پیوستن مخالفین به این پروسه از طرف شورای عالی صلح دنبال می‌شود و تصمیم برقراری تماس‌ها در این مورد نیز، از سوی شورای عالی صلح گرفته می‌شود.”

https://twitter.com/NSAAtmar/status/902824728594874368

دفتر شورای امنیت ملی گفته است که این شورا از تلاش های شورای عالی صلح حمایت می‌کند.

در اعلامیه‌ی شورای امنیت ملی افغانستان آمده که “صلح یکی از اهداف عمده‌ی حکومت وحدت ملی و خواسته‌ی مشروع مردم افغانستان است و حکومت وحدت ملی از هر فرصت ممکن برای تحقق این آرمان استقبال می‌کند.”

در همین حال، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان نیز گزارش‌های منتشر شده در مورد تماس‌های تلفنی محمد معصوم ستانکزی، رییس این اداره با طالبان را نادرست خوانده و گفته است که چنین تماس‌هایی با طالبان گرفته نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان