5 کشته و 8 زخمی؛ حمله طالبان بر نمایندگی کابل بانک در آستانه عید قربان

مقامات پلیس کابل می‌گویند که در حمله انتحاری امروز، دست کم 5 تن کشته و 8 تن دیگر زخمی شده‌اند.

این حمله حوالی ساعت ۱۰ قبل از ظهر امروز در مقابل نمایندگی کابل بانک در مکرویان سوم رخ داد. این نمایندگی کابل بانک، بین چهارراهی شهید احمد شاه مسعود و چهارراهی شهید عبدالحق واقع شده است.

نجیب دانش سرپرست دفتر سخن‌گوی وزارت داخله افغانستان گفته است که 5 تن، از جمله یکی از نگهبانان این بانک خصوصی در این حمله جان باخته‌اند.

بصیرمجاهد سخن‌گوی پلیس کابل نیز به رسانه‌ها گفته است که هدف مهاجم انتحاری نمایندگی کابل بانک نو بوده است.

شاهدان عینی گفته‌اند که نیروهای امنیتی افغانستان یک فرد مشکوک را نیز از محل انفجار بازداشت کرده‌اند. اما نیروهای این کشور تاکنون در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند.

این حمله در آستانه عید قربان صورت گرفته است که مردم برای دریافت پول به بانک‌ها مراجعه می‌کنند. حقوق کارمندان حکومتی و نظامیان افغانستان از طریق کابل بانک نو پرداخت می‎شود.

گروه طالبان مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است.

حملات تروریستی بر بانک‌ها

حملات تروریستی به بانک‌ها در افغانستان رویداد تازه‌ای نیست و پیش از این نیز حملات متعددی در ولایت‌های مختلف به نمایندگی‌های کابل بانک نو صورت گرفته است. حمله بر نمایندگی‌های کابل بانک یکی از تاکتیک‌های جنگی گروه طالبان است.

در تاریخ 30 ثور سال جاری، 3 مهاجم انتحاری بر یکی از نمایندگی‌های کابل بانک نو در شهر گردیز مرکز ولایت پکتیا حمله کردند. در آن حمله که بیش از 2 ساعت به طول انجامید دو تن کشته و بیش از 20 دیگر زخمی شدند.

اول سرطان سال جاری نیز همزمان با فرا رسیدن عید فطر، انفجاری مرگبار در شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند رخ داد. هدف این انفجار نیز نمایندگی کابل بانک نو در این شهر بود. در آن حمله‌ی خونین 29 تن کشته و بیش از 60 تن دیگر مجروح شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *