نشست 4 جانبه دوشنبه؛ توافق روی ایجاد گروه کاری مشترک امنیتی افغانستان-پاکستان

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اندکه افغانستان و پاکستان در نشست چهارجانبه روسای ارتش، در تاجکستان توافق کرده اند که یک گروه کاری ارتش جهت بررسی اوضاع امنیتی دو کشور ایجاد کنند.

نشست چهارجانبه روسای ارتش افغانستان، پاکستان، چین و تاجکستان روز گذشته در شهر دوشنبه پایتخت تاجکستان برگزار شد و تاکنون ادامه دارد.

در این نشست روسای ارتش چهار کشور، روی جلوگیری فعالیت‌های گروه های تروریستی در امتداد مرز کشورهای شان گفتگو کردند.

به گزارش این رسانه‌ها، جنرال شریف یفتلی، رییس ارتش افغانستان در نشست روز گذشته از همتایانش خواستار تلاش‌های بیشتر در جلوگیری از رفت و آمد شورشیان در امتداد مرزهای مشترک شد.

quadrilateral1
نشست چهارجانبه روسای ارتش افغانستان، پاکستان، چین و تاجکستان روز گذشته در شهر دوشنبه پایتخت تاجکستان برگزار شد و تاکنون ادامه دارد

جنرال قمرجاوید باجوه، رییس ارتش پاکستان گفته است که این کشور قربانی‌های زیادی را در جنگ با شورشیان متقبل شده و در مبارزه با این گروه تلاش‌های بیشتر خواهد کرد.

آقای باجوه گفته است که این کشور تمامی بخش‌های مرزی اش را بدون هیچ گونه تفکیک پاک سازی کرده است. او هم‌چنان افزوده است که تدابیر امنیتی در این بخش‌ها افزایش یافته است.

حکومت افغانستان همواره پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم می‌کند؛ اتهام که از سوی آن کشور رد شده است.

نشست قبلی چهارجانبه روسای این کشورها، در ماه اسد سال گذشته در شهر ارومچی چین برگزار شده بود.

این نشست‌های چهارجانبه به صورت نوبتی در چهار کشور بر گزار می‌گردد.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که هفته گذشته دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا استراتیژی نظامی تازه خود را در مورد افغانستان و منطقه اعلام کرد.

این راهبرد تازه آمریکا بر ادامه حمایت از حکومت افغانستان، نابودی گروه‌های تروریستی و از بین بردن پایگاه‌های امن این گروه‌ها در پاکستان متمرکز است.

quadrilateral2
جنرال شریف یفتلی همراه همتای چینی اش در دوشنبه

آقای ترامپ گفته بود که حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی، دیگر برای او پذیرفتنی نیست.

او افزوده بود که “پاکستان به سازمان‌هایی پناه داده که هر روز تلاش می‌کنند مردم ما را بکشند. ما به پاکستان میلیاردها دلار پرداخت کرده‌ایم ولی آن‌ها به تروریست‌هایی پناه داده‌اند که ما با آن‌ها می‌جنگیم. این وضع باید تغییر کند و این تغییر فورا انجام خواهد شد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *