جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

دادخواهی از قربانیان؛ برگزاری نماز جماعت مشترک میان پیروان دو مذهب در کابل

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

پس از حمله تروریستی خونین روز جمعه بر نمازگزاران مسجد امان زمان در شهر کابل، شماری از فعالان جامعه مدنی و روحانیون شیعه و سنی، برای قربانیان این حمله خونین همایش دادخواهی و شمع افروزی برگزار کردند. در این همایش دادخواهی از حکومت افغانستان خواسته شد تا برای حفاظت از جان شهروندان این کشور اقدامات جدی داشته باشد.

عبدالناصر فولاد یکی از برگزارکنندگان این نماز جماعت مشترک، شب گذشته با حضور در مسجد امام زمان که حالا برخی از شهدای این رویداد نیز در صحن مسجد دفن شده‌اند، با تقبیح نمودن اعمال تروریستی گفت که “تعهد مجدد خود را برای مبارزات مدنیِ مشترک علیه ترور و کشتار وحشیانه و زنجیره‌ای انسان‌های بی‌گناه ابراز می داریم.”

برگزار کنندگان این همایش، حکومت افغانستان را موظف به تامین امنیت شهروندان دانسته و از حکومت این کشور خواستند تا عاملان این رویداد و رویدادهای مشابه در کابل و دیگر ولایت‌ها را با “صداقت و جدیت” پی‌گیری نموده و به محکمه بکشاند.

candle-night2
جریان ادای نماز جماعت مشترک توسط شماری از فعالان جامعه مدنی و روحانیون شیعه و سنی

روز جمعه مهاجمان مسلح بر مساجد امام زمان در منطقه خیرخانه قلعه نجارها در شمال کابل حمله کردند. این حمله پس از 5 ساعت درگیری با کشته شدن تمامی مهاجمان پایان یافت.

آمارهای منتشر شده در مورد قربانیان این حمله تروریستی متفاوت است. با این که قربانیان این حمله مرگبار ۴۰ کشته و بیش از ۹۰ مجروح گزارش شده است اما برخی رسانه‌ها به نقل از شاهدان عینی، از میزان بسیار بالای تلفات این حمله گزارش می‌دهند.

روز گذشته وزارت داخله و وزارت صحت افغانستان آمار قربانیان این رویداد را 28 کشته و بیش از 50 زخمی اعلام کردند. گروه داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

ششمین حمله

روز گذشته، یوناما یا دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان حمله تروریستی بر مسجد امام زمان در شهر کابل را ششمین حمله هدف‌مند بر مساجد شیعیان در سال جاری دانسته و گفت که در مجموع این حملات، 64 غیرنظامی کشته و 118 تن دیگر نیز زخمی شده‎اند.

candle-night4
شب گذشته شماری از فعالان جامعه مدنی و روحانیون شیعه و سنی، برای قربانیان حمله خونین روز جمعه، همایش دادخواهی و شمع افروزی برگزار کردند

توبی لنزر، معاون نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان از حملات پی‌در‌پی بر شیعیان افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته است “حملات پی‌درپی که شیعیان را در عبادت‌گاه‌های ‌شان هدف قرار می‌دهد، قابل توجیه نیستند.”

یوناما کشته شدن غیرنظامیان در این رویداد را جنایت جنگی دانست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان