جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پس از جمعه خونین؛ ابراز نگرانی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از حمله بر مساجد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان حمله تروریستی روز گذشته بر نمازگزاران مسجد امام زمان در کابل که در نتیجه آن، بیش از 40 تن کشته و بیش از 90 تن دیگر زخمی شدند را، یک عمل غیرانسانی و غیرقانونی دانسته و از ادامه چنین حمله‌هایی بر مساجد این کشور ابراز نگرانی کرده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که حمله بر مساجد و نماز گزاران یک عمل غیر انسانی و غیر قانونی است و در مغایرت با قواعد حقوق بشردوستانه و قوانین بین المللی حقوق بشر است.

https://twitter.com/AfghanistanIHRC/status/901319879189573632

روز گذشته مهاجمان مسلح بر مسجد امام زمان در منطقه قلعه نجارهای خیرخانه در شمال کابل حمله کردند.

این حمله پس از 5 ساعت درگیری و با کشته شدن مهاجمان انتحاری به پایان رسید. آمارهای منتشر در مورد قربانیان این حمله تروریستی متفاوت است.

 با اینکه قربانیان این حمله مرگبار 40 کشته و بیش از 90 مجروح گزارش شده است اما برخی رسانه‌ها به نقل از شاهدان عینی، از میزان بسیار بالای تلفات این حمله گزارش می‌دهند.گروه داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت.

در حالی که در این اواخر حملات هدفمند و مشخص بر مساجد اهل تشیع افغانستان افزایش یافته است، کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در اعلامیه خود از گروه‌های مسلح خواسته است تا بیشتر از این مرتکب جنایت جنگی و جنایت بشری نگردند و از حمله بر مساجد و افراد غیرنظامی دست بردارند.

این کمیسیون از دولت افغانستان، نهادهای عدلی و قضایی و به ویژه از نیروهای امنیتی این کشور خواسته که عاملان این رویدادها و موارد مشابه آن را، هرچه سریع‌تر شناسایی کرده و امنیت جانی شهروندان افغانستان را تامین نماید.

این حمله پس از 5 ساعت درگیری و با کشته شدن مهاجمان انتحاری به پایان رسید

این نخستین حمله بر مساجد شیعیان در کابل نیست؛ در حمله بر مسجد باقر العلوم، مسجد الزهرا و زیارت سخی در شهر کابل در ماه‌های اخیر تعداد زیادی از زنان، مردان و کودکان جان خویش را از دست دادند و صدها تن دیگر نیز زخمی شدند.

حمله بر مسجد جوادیه در شهر هرات و حمله به روستای میرزا اولنگ در ولایت سرپل نیز نمونه‌های تازه‌ای از حملات هدفمند تروریستی بر مراکز مذهبی و مناطق سکونت اهل تشیع در افغانستان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان