کمسیون مستقل حقوق بشر؛ هر چه زودتر به محاکمه‌های صحرایی پایان دهید

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از افزایش محاکمه‌های صحرایی در این کشور ابراز نگرانی کرده و از مخالفان مسلح دولت این کشور خواسته است تا هر چه زودتر محاکمه‌های صحرایی را پایان دهند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای، به 2 مورد محاکمه صحرایی گروه طالبان در شهرستان‌های درایم و راغستان ولایت بدخشان اشاره کرده و آن را محکوم کرده است.

بر اساس اعلامیه این کمیسیون، مخالفین مسلح دولت یک زن و مرد را در شهرستان درایم بدخشان تیرباران کرده و یک زن و مرد دیگر را در شهرستان راغستان شلاق زده‌اند.

دو روز قبل گروه طالبان یک زن و یک مرد را به اتهام داشتن رابطه جنسی در روستای وامچیان شهرستان درایم، ولایت بدخشان پیش چشم مردم تیرباران کردند. این روستا در کنترل گروه طالبان قرار دارد.

پیش از این نیز نمونه های مختلفی از محاکمه‌های صحرایی در این کشور و بخصوص مناطقی که خارج از کنترل حکومت این کشور قرار دارد، روی داده است.

مسوولان کمیسیون حقوق بشر افغانستان محاکمه صحرایی، تیرباران و شلاق زدن افراد را یک عمل غیرانسانی و غیرقانونی دانسته و از این گروه‌ها خواسته است تا بیشتر از این مرتکب جنایت نشوند و به اصول و ارزش‌های حقوق بشری احترام بگذارند.”

این کمیسیون از دولت افغانستان و به ویژه از نیروهای امنیتی این کشور خواسته است که عاملان این رویدادها را شناسایی نموده و مورد پیگرد قانونی قرار دهد. این نهاد همچنین از حکومت افغانستان خواسته است تا برای حفظ جان شهروندان این کشور تلاش نموده و از برپایی محاکمه‌های صحرایی در این کشور جلوگیری نماید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *