پس از ماه‌ها انتظار؛ آمریکا استراتژی نظامی جدید خود در مورد افغانستان را اعلام کرد

پس از ماه‌ها انتظار، حکومت آمریکا استراتژی نظامی تازه خود را در مورد افغانستان و کشورهای منطقه اعلام کرد. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا ساعاتی پیش گفت که راهبرد تازه این کشور بر ادامه حمایت از حکومت افغانستان، نابودی گروه‌های تروریستی و از بین بردن پایگاه‌های امن این گروه ها در پاکستان متمرکز است.

برخلاف انتظارها، رییس جمهور آمریکا در سخنان خود به تعداد سربازانی که قرار است به افغانستان فرستاده شوند اشاره‌ای نکرد و گفت که در مورد تعداد نیروها یا برنامه‌ های‌شان برای فعالیت‌های نظامی صحبت نمی‌کند. او تاکید کرد که راهبرد جدید نظامی آمریکا بر مبنای شرایط افغانستان و منطقه طراحی شده است نه برمبنای یک جدول زمان بندی.

دونالد ترامپ گفت که “دشمنان آمریکا نباید نقشه‌های ما را بدانند یا فکر کنند که می توانند آن قدر صبر کنند که ما برویم.”

او به نتایج خروج عجولانه نیروهای آمریکایی از عراق اشاره کرد و گفت که خروج عجولانه از افغانستان به قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی مانند داعش و القاعده منجر خواهد شد.

trump1
رییس جمهور آمریکا در سخنان خود به تعداد سربازانی که قرار است به افغانستان فرستاده شوند اشاره‌ای نکرد

آقای ترامپ به پیروزی در جنگ افغانستان تاکید کرد و گفت که “از این پس، پیروزی تعریف روشنی خواهد داشت. حمله بر دشمنان، نابود ساختن داعش، ضربه زدن به القاعده، جلوگیری از تسلط طالبان بر افغانستان و نیز پایان دادن به حمله ها در برابر ایالات متحده.”

رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که با اجرای استراتژی تازه در طولانی‌ترین جنگ آمریکا “به گروه های هراس افکن ضربه نهایی را وارد خواهیم کرد و شکست خواهیم داد.”

رییس جمهور آمریکا به ادامه حمایت از حکومت افغانستان اشاره کرد اما گفت که این تعهد، نامحدود و مانند چک سفید نیست و مقامات افغانستان نیز باید سهم خود را در مورد آوردن اصلاحات در این کشور انجام دهند.

تمرکز بر پناهگاه‌ها

رییس جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به کشور پاکستان و وجود پناهگاه های امن گروه‌های تروریستی از جمله طالبان در این کشور اشاره کرد و گفت که حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی، دیگر برای او پذیرفتنی نیست.

دونالد ترامپ بر نابودی پناهگاه‌های امن برای گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان اشاره کرد و گفت که دیگر نمی تواند در مورد وجود این پناهگاه‌ها در این کشور ساکت بماند.

https://www.youtube.com/watch?v=nU0hKtmSiR0

او گفت: “پاکستان به سازمان‌هایی پناه داده که هر روز تلاش می کنند مردم ما را بکشند. ما به پاکستان میلیاردها دلار پرداخت کرده‌ایم ولی آن‌ها به تروریست‌هایی پناه داده‌اند که ما با آن‌ها می جنگیم. این وضع باید تغییر کند و این تغییر فورا انجام خواهد شد.”

رییس جمهور امریکا گفت زمان آن رسیده است که پاکستان به تعهدات خویش عمل کند. به گفته او ” هیچ همکاری نمی تواند در مورد کشوری که به شبه نظامیان و تروریستایی که نظامیان و مقامات آمریکایی را هدف قرار می دهند دوام بیاورد.”

دونالد ترامپ در مقابل از کشور هند خواست تا به همکاری‌های خود با افغانستان در زمینه‌های تامین امنیت و کمک‌های اقتصادی ادامه دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *