رییس جمهور در قندهار؛ از تاکید بر مبارزه با شورشیان تا استقبال از استراتژی جدید آمریکا

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان  که صبح امروز برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت قندهار به جنوب این کشور رفته بود، با مقامات محلی و فرماندهان ارشد نظامی در این ولایت دیدار و گفت‌وگو کرده است.

محمد اشرف غنی، در این سفر به سپاه 205 اتل رفته و در حضور نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و مقام‌های محلی این ولایت سخنرانی کرد. او تاکید کرد که حکومت افغانستان برای ادامه مبارزه با شورشیان اراده کامل دارد.

آقای غنی افزود که “مبارزه ما با شورشیان دوام دارد، زیرا آنها خوارج و فتنه‌گر است.” او تاکید کرده است که “به هر قیمت ممکن باید صلح و آرامش در زندگی مردم افغانستان به وجود بیاید.”

ghani-in-kandahar1
محمد اشرف غنی با مقامات محلی و فرماندهان ارشد نظامی در ولایت قندهار دیدار و گفت‌وگو کرد

زلمی ویسا والی قندهار، با آن که وضعیت امنیتی قندهار را خوب دانسته اما، از رییس جمهور غنی خواست که برای تمویل و تجهیز نظامیان افغان در این ولایت توجه بیشتری داشته باشد.

پیام واضح به پاکستان

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان هم‌چنان در بخشی از سخنانش به استراتژی جنگی آمریکا در قبال افغانستان اشاره کرده و گفت که آمریکا برای همسایه افغانستان پیام واضح داده است که به گفته او این کشور دیگر نمی‌تواند به افراد و گروه‌های تبهکار پناه دهد.

آقای غنی همچنان خطاب به پاکستان گفت که “پیام ما نیز برایش این است که صلح پایدار همراهش می‌کنیم، اکنون پاکستان باید به ندای صلح افغانستان لبیک گوید.”

مقامات افغانستان همواره کشور پاکستان را به حمایت از گروه‌های تروریستی و ایجاد پناهگاه‌های امن برای این گروه‌ها متهم می‌کنند.

ghani-in-kandahar2
رییس جمهور غنی می‌گوید که اکنون پاکستان باید به ندای صلح افغانستان لبیک گوید

پس از ماه‌ها انتظار، صبح امروز به وقت کابل، حکومت آمریکا استراتژی نظامی تازه خود را در مورد افغانستان و کشورهای منطقه اعلام کرد. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا گفت که راهبرد تازه این کشور بر ادامه حمایت از حکومت افغانستان، نابودی گروه‌های تروریستی و از بین بردن پایگاه‌های امن این گروه‌ها در پاکستان متمرکز است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *