جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

به منظور اصلاحات کلیدی؛ اتحادیه اروپا 100 میلیون یورو به افغانستان کمک کرد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

وزارت مالیه افغانستان می‌گوید که اتحادیه اروپا، مبلغ 100 میلیون یورو را به منظور استفاده در بخش‌های اقتصادی و کاهش فقر در این کشور کمک نموده است.

مقامات این وزارت گفته‌اند که اتحادیه اروپا این مبلغ را به منظور  حمایت از برنامه های افغانستان در زمینه ایجاد اصلاحات در برنامه‌های توسعه، حفظ ثبات اقتصادی، مدیریت مالی بهتر و تقویت شفافیت در بودجه دولت این کشور اعطا نموده است.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه افغانستان گفته است که اتحادیه اروپا بعد از بررسی پیشرفت‌های مثبت در زمینه ایجاد اصلاحات در یک سال گذشته در افغانستان، تصمیم گرفته است تا به این کشور کمک مالی نماید. او گفته است که این مبلغ، بخشی از قرارداد دولت‌سازی می باشد که با حکومت افغانستان در کنفرانس بروکسل در ماه اکتوبر سال گذشته میلادی، به امضا رسیده بود.

وزیر مالیه افغانستان می‌گوید که این کمک‌های تازه به افغانستان، پس از دست‌آوردهای این کشور در بخش‌های سیاست عامه، اقتصاد بزرگ، نظارت، شفافیت و بودجه صورت گرفته است.

eklil1
اکلیل حکیمی، وزیر مالیه افغانستان

وزیر مالیه می‌گوید که پول کمک شده از سوی اتحادیه اروپا، قرار است از طریق بودجه ملی در بخش‌های مختلف توسعه‌ای در افغانستان به مصرف برسد که تا از این طریق به رشد اقتصادی، کاریابی و ارایه خدمات بهتر به شهروندان توجه بیشتری صورت گیرد.

وزیر مالیه گفته است که «این مبلغ اولش است، و مبلغ دومش هم که حاوی مبلغ یک صد میلیون یوروی دیگر است، به زودی با انجام اصلاحات که با دوستان خود به موافقه رسیدیم، آن هم شامل بودجه حکومت ما می‌شود.”

به گفته مقامات وزارت مالیه افغانستان، بخش دوم دیگر کمک‌های اتحادیه اروپا نیز که شامل 100 میلیون یوروی دیگر است در آینده به حکومت این کشور اعطا خواهد شد.

تعهدات دراز مدت

فرانز مایکل میلبن، نماینده خاص اتحادیه اروپا برای افغانستان نیز کمک های اعطا شده را نشان دهنده تعهدات دراز مدت اتحادیه اروپا به افغانستان دانست و از حکومت این کشور خواست تا این کمک‌ها را به صورت شفاف هزینه کند.

eklil
پول کمک شده از سوی اتحادیه اروپا، قرار است از طریق بودجه ملی در بخش‌های مختلف توسعه‌ای در افغانستان به مصرف برسد

آقای میلبن می‌گوید که هدف از این کمک‌ها، بهبود عرضه خدمات برای مردم، کمک به رشد اقتصادی و کاهش فقر در افغانستان می‌باشد.

نماینده اتحادیه اروپا افزود که “با بررسی موفقانه پیشرفت‌ها در بخش تعهدات اصلاحی، قرارداد دولت‌سازی اتحادیه اروپا مستقیما به بودجه ملی افغانستان کمک کرده است. اتحادیه اروپا برای حکومت افغانستان منابع مالی لازم را فراهم می‌سازد تا این کمک را با در نظر داشت اولویت‌ها به مصرف برساند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان