در بلخ؛ پایان عملیات نظامی در شهرستان چمتال

مقام‌های محلی ولایت بلخ در شمال افغانستان از پاک‌سازی شهرستان چمتال این ولایت خبر داده و گفته‌اند که امنیت کامل در این شهرستان تامین گردیده است.

عطامحمد نور والی بلخ در صفحه رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که شهرستان چمتال شام روز گذشته پاکسازی گردید. او افزوده است که ” بخش‌هایی از ولسوالی چمتال ولایت بلخ که توسط دشمن اشغال شده بود، دوباره آزاد و امنیت کامل در آن ولسوالی تامین گردید.”

گروه طالبان هفته گذشته حملات گسترده‌ای را بر پاسگاه‌های امنیتی در شهرستان‌های چمتال و چهاربولگ آغاز کرده بود. براساس گزارش‌ها پس از حمله طالبان، نیروهای امنیتی از بخش‌هایی از این شهرستان عقب نشینی کردند.

والی بلخ گفته است که در این عملیات بیش از 50 تن از شورشیان کشته شده و پنج تن دیگر نیز بازداشت شده‌اند. آقای نور، هم‌چنین از کشته شدن 6 تن و زخمی شدن چند تن دیگر از نیروهای امنیتی افغانستان در عملیات پاک‌سازی شهرستان چمتال خبر داده است.

عطامحمد نور والی بلخ برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی، روز شنبه برای مهار جنگ به چمتال رفت. او خود رهبری جنگ را در این شهرستان برعهده داشت.

آقای نور گفته است که در این عملیات علاوه بر نیروهای امنیتی و خیزش مردمی، نمایندگان مردم ولایت بلخ در شورای ملی و شورای ولایتی، مسوولان ارشد امنیتی شمال، ولایت بلخ و فرماندهان نیروهای خیزش مردمی نیز شرکت داشتند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *