در سراسر افغانستان؛ کشته شدن 137 شورشی در یک شبانه روز گذشته

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 137 شورشی در یک شبانه روز گذشته در ولایت‌های مختلف این کشور خبر داده است.

وزارت دفاع با نشر اعلامیه‌ای گفته است که نیروهای امنیتی افغان در ولایت‌های ننگرهار، پکتیا، پکتیکا، خوست، کاپیسا، غزنی، قندهار، ارزگان، فراه، بادغیس، بغلان، سرپل، بلخ، فاریاب، نیمروز و هلمند 137 شورشی را کشته و 96 تن دیگر را مجروح ساخته‌اند.

بلخ

شورشیان طالبان در ولایت بلخ در شمال افغانستان هدف حمله نظامیان این کشور قرار گرفته که در نتیجه آن در شهرستان چمتال این ولایت 42 شورشی طالبان کشته و 42 دیگر زخمی شده‌اند. در این درگیری هم‌چنان 7 جنگ‌جوی طالبان بازداشت و مقداری از مهمات جنگی آنان تخریب شده است.

ارزگان

در درگیری میان نظامیان افغان و شورشیان طالبان در شهرستان دهراوود ولایت ارزگان، 25 شورشی طالبان کشته و 38 تن دیگر زخمی شده اند.

taliban15
براساس اعلامیه وزارت دفاع افغانستان 137 شورشی در یک شبانه روز گذشته در ولایت‌های مختلف افغانستان کشته و زخمی شده اند

غزنی

گروه طالبان در ولایت غزنی نیز هدف حملات نظامیان افغان قرار گرفته که در نتیجه آن در شهرستان‌های زنه‌خان، گیلان، گیرو، اندر و مرکز این ولایت 20 شورشی طالبان کشته شده اند.

ننگرهار

نیروهای امنیتی افغانستان در شهرستان اچین ولایت ننگرهار 6 جنگجوی داعش را کشته‌اند. گروه داعش در شهرستان‌های اچین و چپرهار ولایت ننگرهار در شرق افغانستان حضوری گسترده دارد.

پکتیا

وزارت دفاع افغانستان هم‌چنان اعلام کرده است که 17 جنگ‌جوی طالبان در شهرستان جانی خیل ولایت پکتیا کشته و 4 تن دیگر زخمی شده‌اند.

پکتیکا و فاریاب

در درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و شورشیان در شهرستان گومل پکتیکا، 4 عضو شبکه حقانی کشته و یک تن دیگر مجروح شده‌اند.

security2
در ولایت فاریاب 7 جنگ‌جوی طالب به شمول 2 فرمانده محلی این گروه کشته و 11 تن دیگر مجروح شده اند

هم‌چنان در شهرستان‌های شیرین تگاب، خواجه سبز پوش و غورماچ ولایت فاریاب نیز، 7 جنگ‌جوی طالبان به شمول 2 فرمانده محلی این گروه کشته و 11 تن دیگر مجروح شده اند.

نیمروز

گروه طالبان در ولایت نیمروز هم هدف حمله نظامیان افغان قرار گرفته  است که در نتیجه آن در شهرستان خاشرود این ولایت، 9 جنگ‌جوی طالبان کشته و 6 تن دیگر زخمی شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *