دفتر سازمان ملل در کابل؛ کشته شدن 36 تن در حمله طالبان و داعش به میرزا اولنگ

تحقیقات دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان در مورد فاجعه بشری صورت گرفته در میرزا اولنگ نشان می دهد که “طالبان محلی و افراد خود خوانده داعش، 36 تن را در این روستا کشته‌اند.”

دفتر سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید “شورشیان در سوم و پنجم ماه اگست، هنگام حمله بر دره میرزوا اولنگ 36 تن را به شمول غیرنظامیان و نیروهای خیزش مردمی، به قتل رسانده اند.”

پیش از این مقام های محلی نیز تایید کرده بودند که اجساد 36 تن، از دو گور دسته جمعی، به دست آمده است.

روستای استراتیژیک میزا اولنگ در 14 اسد سال جاری خورشیدی به تصرف گروه داعش و طالبان درآمد. این گروه پس از تسلط بر میرزا اولنگ 50 تن را کشته و بیش از 150 تن دیگر را به اسارت بردند. شماری زیادی از نهادهای داخلی، بین المللی و حقوق بشری کشتار این غیرنظامیان را جنایت جنگی اعلام کردند.

جزییات تازه

پس از فاجعه صورت گرفته شماری از نهادهای داخلی و خارجی خواهان تحقیق در این باره شدند.

براساس تحقیقات یوناما، حداقل نیمی از این کشتار در روز شنبه (5 اگست) هنگامی صورت گرفته است که با حمله طالبان، مردم این روستا قصد فرار از این منطقه را داشته‌اند.

این تحقیق نشان می‌دهد که نیروهای مخالف دولت، زنان، کودکان و مردان را از هم جدا و سپس 18 تن به شمول نیروهای خیزش مردمی را به قتل رسانده‌اند.

تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان، کشتار آشکار غیرنظامیان و نیروهای خیزش مردمی را نکوهش کرده و گفته است که “مرتکبین این کشتار و جرایم، باید پاسخگو باشند.”

yamamoto
تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در افغانستان

تحقیقات این نهاد نشان می‌دهد که ربوده شدن زنان و خشونت جنسی علیه آنان بی‌اساس بوده و این نهاد گزارش های منتشر شده در این زمینه را رد نموده است.

حکومت محلی سرپل از نرسیدن نیروهای کمکی به این ولایت انتقاد کرده و عامل اصلی سقوط این روستا را بی توجهی به این امر دانستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *