جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

جشن استقلال افغانستان؛ تجلیل متفاوت موافقان و منتقدان در فضای مجازی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نزدیک به یک قرن از روزی که مردم افغانستان از آن به عنوان روز آزادی کشور شان یاد می‌کنند، می‌گذرد. 98 سال پیش امان الله خان در 19 اگست سال 1919 میلادی جشن استقلال افغانستان را اعلان کرد و از آن وقت به این سو از این روز در افغانستان تجلیل می‌شود.

با این حال در شبکه‌های اجتماعی موافقان و منتقدان زیادی در باره این جشن چگونگی برگزاری آن در سال جاری، اظهار نظر کرده اند.

داکتر عبدالله عبدالله

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان علاوه بر تبریکی جشن استقلال از جهاد و مقاومت افغان‌ها در ده 80 و 90 میلادی یاد کرده و آن را صفحه درخشانی در افغانستان دانسته است.

محمد نور اکبری

محمد نور اکبری، وکیل پیشین مردم دایکندی گفته که شاه امان الله و استقلال نام و مناسبتی است که برای هر آزاده یی عزیز می‌باشد.

وحید عمر

وحید عمر سفیر افغانستان در ایتالیا گفته که اگر به 100 سال پیش بر گردد دوست دارد در افغانستان شاه امان الله زندگی کند.

و اما برخی دیگر از نوع تجلیل این جشن انتقاد کرده و گفته که نباید برای برگزاری جشن استقلال سلیقه ای برخورد شود.

امرالله صالح

امرالله صالح گفته که تقلیل روز استقلال افغانستان به افتخار کوچک قومی کار آسان و کم هزینه است اما این کار همانند تبر تیز و برنده ایست که بر ریشه درخت افغانستان می‌کوبد و آنرا زخمی و لرزان می‌سازد.


رحمت الله نبیل

رحمت الله نبیل نوشته که در حالی از روز استقلال تجلیل می‌شود که یکی از خطرناك‌ترين توطئه‌ها، تقسيم مردم افغانستان به قوم، تبار، زبان، مذهب و سمت و اجنداهاى كوچك و بيرونى است.

باری سلام

باری سلام نوشته که استقلال را قومی نسازیم!

با همه این موافقان و مخالفان، اما جشن استقلال افغانستان در سال 96 در فضای مجازی و واقعی به صورت متفاوت تجلیل شده است. اشرف غنی و حکومت او تلاش کرده تا از مدت‌ها پیش به صورت گسترده برای برگزاری این جشن آمادگی گیرد. او خودش این روز را در هرات سپری کرد و از جشن استقلال تجلیل نمود؛ ولایتی که اخیرا شاهد حملات هدفمند تروریستی بر مساجد بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان