جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

پس از قتل عام؛ اینجا میرزا اولنگ است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

داکتر ناصر محقق استاد دانشگاه طب کابل که به روستای میرزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل رفته است، از وضعیت این منطقه، پس از فاجعه انسانی صورت گرفته توسط گروه های تروریستی نوشته و عکس‌های تازه‌ای را هم در صفحه فیس‌بوک خود منتشر ساخته است.

او نوشته خود را این گونه آغاز کرده است ” اینجا میرزا اولنگ است اما پس از قتل عام”

Mirzaolang7
داکتر ناصر محقق استاد دانشگاه طب کابل در روستای میرزا اولنگ

عکس‌هایی که او منتشر کرده است خانه‌های خالی، سوخته و خراب شده ساکنان این روستا را نشان می‌دهد. آثاری از حمله وحشیانه گروه طالبان به این روستا که از سوی نهادهای داخلی و بین المللی جنایت بشری و شرم آور خوانده شد.

او نوشته است که ” سه شنبه ۲۳ اسد وارد میرزا اولنگ شدیم ، دره خالی ، تنگ و غم انگیز است ، اهالی آمده‌اند تا به جستجوی گمشدگان ، اموال و مواشی خویش بپردازند.”

در روزهای گذشته و پس از تسلط دوباره نیروهای حکومتی در میرزا اولنگ، چند گور دسته جمعی پیدا شد که زنان، مردان و کودکان کشته شده و سر بریده شده بودند. داکتر محقق در این مورد نوشته است ” تنها از یک گور دسته جمعی در ابتدای دره، جسد 25 قربانی را کشیده اند. ساکنان محل معتقدند که هنوز هم شهدای قریه‌های دیگر از زیر خاک بیرون آورده نشده‌اند.”

Mirzaolang5

روستای میرزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل در تاریخ 14 اسد به تصرف طالبان درآمد، بسیاری از ساکنان آن کشته شدند، برخی آواره شدند و تعداد دیگری هم به اسارت گرفته شدند. با گذشت هر روز اما ابعاد تازه‌تری از فاجعه انسانی صورت گرفته در این منطقه منتشر می گردد.

Mirzaolang9

Mirzaolang8

Mirzaolang4

Mirzaolang3

Mirzaolang2

Mirzaolang6

Mirzaolang1

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان