جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

ال کلاسیکویی دیگر؛ بازی برگشت سوپرکاپ اسپانیا و حساسیت‌های بازی دو تیم رئال و بارسلونا

خواندن 8 دقیقه
0
(0)

امشب قرار است بازی برگشت سوپرکاپ اسپانیا میان دو تیم رئال مادرید و بارسلونا برگزار شود.

هفته‌ها پیش از این‌که لحظه رویارویی تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا، دو باشگاه قدرتمند فوتبال در دیدار رفت سوپرکاپ اسپانیا فرا برسد، هواداران زیادی از هر دو باشگاه برای ابراز علاقه به تیم مورد حمایت‌شان، نمایه‌های فیسبوک خود را به نشان تیم‌های رئال و بارسلونا تغییر دادند. در شبکه‌های اجتماعی هم، بگو مگوهای زیادی میان هواداران این دو تیم آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد.

نه تنها در میان هواداران، بلکه دو ال‌کلاسیکوی رفت و برگشت به فاصله چهار روز می‌تواند تاثیر زیادی در روحیه برنده این دو بازی داشته باشد.

رئال مادرید در ال‌کلاسیکوی رفت توانست بر حریف قدرتمندش با نتیجه 3-1 به پیروزی برسد و حالا در فاصله یک قدمی فتح سوپرکاپ اسپانیا قرار دارد. این تیم در بازی برگشت میزبان بارسلونایی است که در خانه خود شکست خورد. ال‌کلاسیکوی رفت به تاریخ 13 اگست به میزبانی بارسا در باشگاه نیوکمپ برگزار شد.

https://twitter.com/realmadriden/status/896635231297458177

https://twitter.com/FCBarcelona/status/897669340178382852

حضور بهترین بازیکنان جهان فوتبال در این دو تیم ثروتمند، عناوین متعدد قهرمانی این دو تیم در اسپانیا، اروپا و جهان، عواملی هستند که هواداران بی شماری را در جهان برای این دو تیم ثروت‌مند اسپانیایی به ارمغان آورده است و این رویارویی نیز جذابیت بالایی برای علاقه‌مندان فوتبال خواهد داشت.

این دو تیم آخرین بار در سال 2012 میلادی، برای فتح سوپرکاپ مقابل هم قرار گرفتند که با برتری رئال مادرید همراه بود.

این دوتیم همچنان در آخرین بازی دوستانه در 7 اسد سال جاری خورشیدی به مصاف هم رفتند که در نهایت بازی با نتیجه‌ی 3-2 به نفع بارسا پایان یافت.

https://twitter.com/FCBarcelona/status/891493397936177152?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fkhabarnama.net%2Fblog%2F2017%2F07%2F30%2Freal-madrid-lost-the-game-vs-barcelona%2F

این بازی دوستانه در حالی برگزار شد که کریستیانو رونالدو فوق ستاره رئال مادرید در ترکیب این تیم وجود نداشت و در تعطیلات تابستانی اش به سر می‌برد.

غایب‌های بزرگ

بازی برگشت سوپرکاپ اسپانیا شاید مانند سایر بازی‌های این دو تیم برای هواداران جذاب نباشد. در دیدار امشب دو ستاره شناخته شده از دو تیم در این بازی حضور ندارند. رونالدو از تیم رئال مادرید و نیمار هم از تیم بارسلونا.

کریستیانو رونالدو بر اساس تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا، از شرکت در پنج بازی آینده محروم شده است. در دیدار رفت ال‌کلاسیکو و سوپرکاپ اسپانیا و در جریان دیدار تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا، رونالدو در دقیقه 82 از داور این دیدار کارت قرمز دریافت کرد و از بازی اخراج شد. پس از آن، رونالدو در اعتراض به این تصمیم داور را هل داد که این حرکت او، واکنش شدید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا را در پی داشت.

بر اساس حکم این کمیته، رونالدو یک جلسه به علت دریافت کارت قرمز و 4 جلسه به علت هُل دادن داور، از شرکت در بازی‌های تیم رئال مادرید محروم شده است. بدین ترتیب او در دیدار امشب در برابر بارسلونا حضور نخواهد داشت.

ronaldo
کریستیانو رونالدو بر اساس تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا، از شرکت در پنج بازی آینده محروم شده است

در ترکیب تیم بارسلونا اما، با رفتن نیمار به باشگاه پاری سن ژرمن، مثلث ام اس ان به تاریخ پیوست و به نظر می‌رسد که رفتن نیمار، بر روحیه‌ی دیگر بازی‌کنان بارسلونا تاثیر گذاشته است. تا آن‌جا که در دیدار رفت سوپرکاپ اسپانیا، نبود نیمار به خوبی حس شد و بارسلونا نتوانست به پیروزی برسد.

نیمار قبل از آن‌که به پاری سن ژرمن برود، گفته بود از شرایطش در تیم بارسلونا و بودن زیر سایه مسی راضی نیست. او فکر می‌کرد که اگر در سایه مسی باشد هرگز به توپ طلا دست نخواهد یافت. به همین دلیل، به تیم فرانسوی پاری‌سن ژرمن پیوست.

ال‌کلاسیکو

ال‌کلاسیکو به بازی گفته می‌شود که بین دو برترین تیم فوتبال جهان یعنی، رئال مادرید و بارسلونا برگزار می‌شود. البته ال‌کلاسیکو تنها یک مسابقه فوتبال میان دو تیم قدرت‌مند نیست، بلکه ریشه در دشمنی مردم کاتالان با تیم سلطنتی، از آغاز پیدایش فوتبال در اسپانیا دارد که حالا به شکل نمادین در مستطیل سبز مقابل هم صف آرایی می‌کنند. اختلاف این دو تیم از گذشته بر سر زبان اسپانیایی و کاتالانیایی در اسپانیا بود که بر اساس دستور فرانکو یکی از دیکتاتورهای آن زمان، تمام مردم اسپانیا باید به زبان اسپانیایی صحبت می‌کردند. فرانکو بر دیگر زبان‌ها و فرهنگ‌ها خط بطلان کشیده بود که در نهایت باعث شد، ساکنان ایالت کاتالانیا به بهانه تماشای فوتبال در نیوکمپ حضور یابند و شعارهای انقلابی شان را به زبان کاتالانیایی بخوانند.

franco-fur
تصویری از دیکتاتور آن زمان اسپانیا، فرانچسکو فرانکو

سوپرکاپ اسپانیا

سوپرکاپ یا سوپرجام اسپانیا مسابقه فوتبال است که از سال 1982 به این سو بین دو تیم قهرمان لالیگا و قهرمان جام حذفی(کوپا دل ری) برگزار می‌شود. در شرایطی که یک تیم به صورت همزمان برنده لالیگا و کوپا دل ری شود، مسابقه سوپرکاپ اسپانیا بین تیم برنده‌ی لالیگا و کوپا دل ری و تیم بازنده در کوپا دل ری برگزار خواهد شد.

مسابقه برگشت سوپرکاپ اسپانیا در حالی بین دو تیم رئال مادرید و بارسلونا، امشب پیگیری می‌شود که تیم رئال مادرید برنده بازی رفت سوپرکاپ، عنوان قهرمانی لالیگا و تیم بارسلونا عنوان قهرمانی کوپا دل ری را با خود دارند.

رونالدو و مسی

سال‌هاست که رقابت شدید بین دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا ادامه دارد.  هردو باشگاه در تلاش بدست آوردن جایگاه نخست جدول رده بندی‌ها هستند. این رقابت‌ها تنها محدود به باشگاه‌ها نیست، بلکه اعضای هر دو تیم نیز برای اثبات جایگاه باشگاه‌شان در تلاشند.

ronaldo-and-messi
کریستیانو رونالدو و لیونل مسی ستاره‌های برتر تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا

صحبت کردن در مورد دو باشگاه قدرتمند فوتبال، ذهن هر شنونده‌یی را به سوی نام کریستیانو رونالدو و لیونل مسی می‌کشاند. دو بازیکنی که به عنوان دو رقیب سرسخت، بازی فوتبال را برای علاقه مندان جذاب‌تر می‌کنند. رقابت میان این دو بازیکن به حدی نزدیک است که می‌توان آن‌ها را دشمن فوتبالی یکدیگر خواند. هر کدام نه تنها این که برای خودشان تلاش می‌کنند، بلکه قراردادن نام باشگاه‌های مربوطه‌ی‌شان در صدر جدول، یکی از مهم‌ترین اهداف این دو بازیکن پنداشته می‌شود.

با این حال می‌توان گفت که مقایسه‌ی این دو فوق ستاره فوتبال با دیگر ستاره‌ها جفای بزرگی در حق فوتبال و فوتبال دوستان دنیا خواهد بود.

رقابت هواداران

با قبول این که مسی و رونالدو هر دو رقیب همدیگرند، میلیون‌ها انسان دیگر در جهان به عنوان هواداران این دو ستاره با همدیگر به رقابت می‌پردازند؛ از حضور مستقیم در باشگاه‌ها تا شرط بندی‌های کلان با مبلغ‌های هنگفت میان هواداران این دو تیم.

لیونل مسی و رونالدو در میان رده‌های مختلف سنی هواداران زیادی دارند. مرد، زن، پیر، جوان، با سواد، بی سواد، کارمند، بی کار و حتا کودکان، یکی از این دو ورزشکار را دوست دارند و به نحوی خود‌شان را عاشق آنها می‌دانند.

messi-and-ronaldo
لیونل مسی و رونالدو در میان رده‌های مختلف سنی هواداران زیادی دارند

در هنگام بازی، به ویژه بازی‌های ال‌کلاسیکو که باشگاه‌های رئال مادرید و بارسلونا با هم رقابت داشته باشند، میزان رقابت میان هواداران‌شان به شدت ادامه دارد. این موضوع در افغانستان بیشتر احساس می‌شود. حتا در میان دانشجویان در خوابگاه‌ها، وقتی که در یک اتاق برای تماشای مسابقه گرد هم می‌آیند، سر و صدای هواداران برنده به شدت هواداران تیم بازنده را احساساتی می‌کند که گاهی موجب برخوردهای فزیکی نیز شده است.

همچنان محیط کار هم در زمانی که این دو تیم بازی داشته باشند، از سر و صدای هواداران این دو تیم در امان نیست. می‌توان گفت که در زمان برگزاری مسابقه، حتا کار هم به فراموشی سپرده می‌شود.

این رقابت‌ها کانون گرم خانواده‌ها را نیز تسخیر کرده ودیده شده که  در برخی از موارد، بازی همیشه با خوشحالی به پایان نرسیده است. بازنده یا به زودترین فرصت اتاق را ترک کرده و یا هم تلویزیون را شکستانده است.

 همزمان با فرارسیدن ال‌کلاسیکوی دیگر و بازی سوپرکاپ اسپانیا که قرار است امشب پیگیری شود، هواداران هر دو تیم به حمایت از تیم دلخواه، پروفایل فیسبوک شان را تغییر داده اند.

Capture

Capture.PN2G

در زیر پروفایل، کسانی هم از تیم حریف به گونه‌ی طنز آمیزی بر صاحب پروفایل تاخته و گفته است که” ناحق تبدیل کردی چون شب پشیمان موشی هههه”

صاحب پروفایل اما در جوابش نوشته که خوب است ال‌کلاسیکوی قبلی را به یادت بیاری.

hty

کاربری، به تازگی با گذاشتن عکسی که در آن رونالدو پیراهنش را از تن بیرون کرده بود، نوشته بازی‌هایی که برای ما مهم باشه این طوری بدرقه می‌کنند، فرق نمی‌کنه این بازی کی باشه و در کجا باشه

12

این نوشته واکنش‌هایی را هم در پی داشته است و بی پاسخ نمانده است.

کاربری هم در پاسخ نوشته “اول که نه!! اما بعد یاد گرفتید”

13

هدف این کاربر شاید این بوده که بارسا همیشه از رئالی‌ها پیش قدم است، چون قبل از رونالدو، مسی نیز در یک بازی که در دقیقه 92 با گولی که وارد دروازه ی رئال کرده بود به پیروزی رسید و پیراهنش را از بدن بیرون کرده بود.

همه این رقابت‌ها چه در دنیای بیرون و چه در دنیای مجازی، خود نشان دهنده‌ی این است که فوتبال به عنوان پر طرفدارترین ورزش، در تمام نقاط دنیا طرف‌دار دارد.

مهم‌تر از همه، بازی این دو تیم به اندازه‌ای مهم است که وقتی ال‌کلاسیکو برگزار می‌شود، همه فکر می‌کنند گویا زمین به دوقطب تقسیم می‌شود. نیمی طرفدار رئال می‌شوند و نیمی دیگر طرفدار بارسلونا.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان