پس از تصرف میرزا اولنگ؛ حکومت افغانستان هیاتی را برای تحقیق به این منطقه می‌فرستد

دادستانی کل افغانستان گفته است که هیاتی را به منظور بررسی رویداد روستای میرزا اولنگ به شهرستان صیاد ولایت سرپل می‌فرستد.

در اعلامیه‌ی دادستانی کل آمده که “این هیات موظف شده است تا رویداد المناک میرزا اولنگ را به‌گونه‌ی دقیق و در روشنی قوانین کشور و حقوق جزای بین المللی بررسی کند.”

دادستانی کل افغانستان گفته است که “این هیات ده نفره، شامل نماینده‌های دادستانی کل و ریاست عمومی مبارزه با جرایم جنایی وزارت امور داخله می‌باشد.”

mirzaolang1
دادستانی کل افغانستان هیاتی را به منظور بررسی رویداد روستای میرزا اولنگ به شهرستان صیاد ولایت سرپل می‌فرستد

منطقه میرزا اولنگ در تاریخ ۱۴ اسد به تصرف طالبان درآمد. این گروه با تسلط بر این منطقه بیش از 50 غیرنظامی که در میان آنها زنان و کودکان نیز شامل بودند را تیرباران کرد و تعداد زیادی از ساکنان آن را هم به اسارت گرفت. مقامات محلی این ولایت از نرسیدن نیروهای کمکی به این ولایت به شدت انتقاد کرده و عامل اصلی سقوط این روستا را بی توجهی به این امر دانستند.

این منطقه استراتژیک که از آن به عنوان راه عبور به سمت مرکز ولایت سرپل نام برده می‌شود، پس از نزدیک به 10 روز با انجام عملیات نظامی از وجود طالبان پاک سازی شد. روز گذشته فرماندهان سپاه 209 شاهین در شمال افغانستان از کنترل دوباره نیروهای امنیتی این کشور بر منطقه میرزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل خبر دادند.

درتازه‌ترین گزارش‌ها پس از تسلط نیروهای حکومتی بر میرزا اولنگ، برخی رسانه‌ها گفته‌اند که جسد 32 غیرنظامی که به شکل بی رحمانه توسط طالبان به قتل رسیده اند، در دامنه یکی از کوه‌های واقع در میرزا اولنگ یافت شده است.

فاجعه انسانی صورت گرفته در میرزا اولنگ واکنش‌های زیادی را در پی داشت. بسیاری از نهادهای داخلی و بین المللی این رویداد را فاجعه و جنایت بشری دانسته و آن را محکوم کردند. سازمان ملل متحد نیز گفته بود که از حوادث روی داده در این منطقه به شدت نگران است و هیاتی را برای تحقیق به ولایت سرپل خواهد فرستاد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *