در میرزا اولنگ؛ مقامات امنیتی از تسلط دوباره حکومت بر این منطقه خبر می‌دهند

فرماندهان سپاه 209 شاهین در شمال افغانستان از کنترل دوباره نیروهای امنیتی این کشور بر منطقه میرزا اولنگ در شهرستان صیاد ولایت سرپل خبر داده‌اند.

مسوولان این بخش از ارتش افغانستان گفته‌اند که “نیروهای امنیتی بعد از ظهر امروز موفق به تصرف کامل این روستا شده اند.”

منطقه میرزا اولنگ در تاریخ 14 اسد به تصرف طالبان درآمد و بسیاری از ساکنان آن نیز به دست این گروه کشته و زخمی شدند. مقامات محلی این ولایت از نرسیدن نیروهای کمکی به این ولایت به شدت انتقاد کرده و عامل اصلی سقوط این روستا را بی توجهی به این امر دانستند.

با این حال ذبیح الله امانی سخن‌گوی والی سرپل به خبرنامه گفت که نیروهای امنیتی در این روستا پیش روی کرده اما میرزا اولنگ به صورت کامل پاک‌سازی نشده است.

او افزود که والی سرپل و شماری از مقامات این ولایت به دره میرزا اولنگ رسیده و قرار است به زودی این روستا از وجود شورشیان به صورت کامل پاک‌سازی گردد.

براساس گزارش‌ها، طالبان پس از تسلط بر میرزا اولنگ، بیش از ۵۰ غیرنظامی ‌که در میان آن‌ها زنان و کودکان نیز شامل بودند را تیرباران کرده و ۱۵۰ تن دیگر را نیز به اسارت گرفتند.

سقوط میررزا اولنگ و فاجعه بزرگ انسانی صورت گرفته در ولایت سرپل واکنش‌های زیادی را در پی داشت. شماری از نهادهای مدنی و حقوق بشری کشته شدن افراد بی‌گناه در این منطقه را جنایت جنگی خواندند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *