جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

در نشست کابل-اتحادیه اروپا؛ ضرورت تمرکز جامعه جهانی بر گروه های تروریستی و حامیان خارجی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت خارجه افغانستان خواهان تمرکز جامعه جهانی بر جنایت‌های بشری صورت گرفته در این کشور، از سوی گروه‌های تروریستی و حامیان خارجی‌ این گروه‌ها شده است.

صلاح الدین ربانی سرپرست وزارت خارجه افغانستان صبح امروز در سومین نشست افغانستان و اتحادیه اروپا در مورد حقوق بشر در کابل، به موارد مختلف نقض حقوق بشر از سوی گروه‌های تروریستی در یک سال گذشته اشاره کرد.

او گفت “در یک سال گذشته مواردی از نقض حقوق بشر و حتی جنایات بشری مثل محاکمه صحرایی، کشتارهای دسته جمعی هدفمند، هدف قراردادن اماکن مذهبی و تأسیسات عام المنفعه در مناطق مختلف افغانستان توسط گروه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی مخالفِ مردم و دولت افغانستان صورت گرفته است.”

https://twitter.com/SalahRabbani/status/897018737500573697

صلاح الدین ربانی در این نشست از نهادهای جهانی در این زمینه خواست تا در قضاوت‌ها و تصمیم گیری‌های شان در مورد عاملان این جنایت‌های بشری و هم چنین “افراد و سازمان‌های حامی بیرونی” این گروه‌ها تمرکز و ملاحظه جدی داشته باشند.

آقای ربانی در این نشست افزوده است که، ترویج و نهادینه سازی اصول و ارزش‌های حقوق بشری در جامعه را یکی از اهداف‌های عمده افغانستان دانسته و خواستار هماهنگی و همکاری بیشتر نهادهای ملی و بین المللی شد.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان از کاندید شدن این کشور برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خبر داد و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا از عضویت افغانستان در این شورا حمایت کنند.

https://twitter.com/EUinAfghanistan/status/897046764917854208

هم‌چنان دولت افغانستان از گزارشگر خاص سازمان ملل متحد در مورد مدافعین حقوق بشر دعوت نمود تا در جریان سال جاری میلادی از افغانستان بازدید نماید. به گفته آقای ربانی، دولت افغانستان از سفر گزارش‌گران ویژه سازمان ملل به این کشور استقبال می‌کند و آمادگی‌های لازم را نیز روی دست گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان