جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

فاجعه انسانی در میرزا اولنگ؛ انتقاد مقامات محلی از نرسیدن نیروهای کمکی و طوفان تویتری برای دادخواهی از قربانیان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

در حالی که 3 روز از سقوط روستای میرزا اولنگ در ولایت سرپل به دست طالبان می گذرد و این گروه با قتل عام بسیاری از زنان، مردان و کودکانِ این منطقه دست به جنایت جنگی زده، فرستاده نشدن نیروهای کمکی انتقاد مقامات محلی این ولایت را برانگیخته است.

روستای استراتژیک میرزا اولنگ پس از دو روز نبرد سنگین در تاریخ 14 اسد به دست طالبان افتاد. این گروه با تسلط بر این روستا بیش از 50  غیرنظامی را تیرباران کرده و یا سر بریدند. این گروه عده‌ای دیگر از ساکنان این منطقه را نیز به اسارت گرفتند. مسوولان محلی در سرپل نرسیدن نیروهای کمکی و حمله گسترده طالبان را دلیل سقوط میرزا اولنگ دانستند.

ذبیح الله امانی سخن گوی والی سرپل با انتقاد از حکومت مرکزی، به خبرنامه می گوید “با وجود تقاضای مکرر از حکومت مرکزی تاکنون هیچ کمکی به این ولایت نرسیده است.”

او افزود که “وضعیت جنگی در این روستا حاکم است و بیم آن می رود که عمق فاجعه انسانی صورت گرفته در میرزا اولنگ بیشتر از آن چیزی باشد که تاکنون گزارش شده است.”

mirzaolang1
روستای استراتژیک میرزا اولنگ پس از دو روز نبرد سنگین در تاریخ 14 اسد به دست طالبان افتاد

نگرانی ناتو

در همین حال نماینده غیرنظامی ناتو در افغانستان نیز از وضعیت حاکم در این منطقه را نگران کننده خوانده است.

کورنلیوس زیمرمن نماینده غیرنظامی‌ناتو گفته است که “من خیلی نگران گزارش‌ها مبنی بر کشتار ده‌ها مرد، زن، کودک و گروگان گرفتن خانواده‌ها در سرپل هستم.”

این نماینده غیرنظامی‌ناتو اظهار کرده است که ناتو با قوت در کنار مردم و دولت افغانستان برای تامین صلح و ثبات ایستاده است.

طالبان و داعش

روزگذشته محمد ظاهر وحدت والی سرپل اعلام کرد که طالبان و داعش پس از تصرف میرزا اولنگ بیش از 50 تن را تیرباران کرده و یا سربریده اند. در این میان بیش از 150 خانواده دیگر را نیز به گروگان گرفته اند.

ISIS
والی سرپل اعلام کرده است که طالبان و داعش پس از تصرف میرزا اولنگ بیش از 50 تن را تیرباران کرده و یا سربریده اند

او گفته بود که “ما تلاش نهایی خود را کردیم تا از به وجود آمدن فاجعه جلوگیری کنیم، نیروهای مستقر در شهر را در دو گروه به منطقه اعزام کردیم. در عین حال تقاضای کمک هوایی و زمینی را از حکومت مرکزی نمودیم اما تا آخرین لحظات نیز این کمک ها صورت نگرفت.”

والی سرپل خطاب به حکومت افغانستان و ماموریت حمایت قاطع گفته بود که از تبدیل شدن میرزا اولنگ به “قتل‌گاه انسان‌های بی‌دفاع جلوگیری کنند.”

با این حال تسلط طالبان و داعش بر روستای میرزا اولنگ نگرانی‌ها از احتمال حمله به شهر سرپل مرکز این ولایت را نیز افزایش داده است. از این روستا که در 20 کیلومتری مرکز ولایت قرار دارد، به عنوان دروازه ورودی به سوی شهر سرپل یاد می شود.

طوفان تویتری

جنایت بشری صورت گرفته در میرزا اولنگ از سوی طالبان و داعش، در داخل و خارج از افغانستان واکنش‌های زیادی را برانگیخته است.

Twitter
طوفان تویتری توسط کاربران شبکه اجتماعی ساعت 5 عصر امروز آغاز می‌شود

در همین حال کاربران شبکه‌های اجتماعی از ایجاد طوفان تویتری برای دادخواهی از قربانیان حادثه میرزا اولنگ خبر داده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی می گویند که “برای جلب توجه جهان به قتل عام وحشیانه مردم در سرپل و توجه به وضعیت صدها خانواده اسیر” این طوفان تویتری را ساعت 5 عصر امروز سه شنبه 17 اسد آغاز خواهند کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان