جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

سفارت آمریکا در انستاگرام؛ از الگوی موثر روابط عمومی تا بازتاب جلوه‌های درخشان افغانستان

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

دیپلمات‌های آمریکایی در افغانستان از نگاه متفاوت وضعیت حال و گذشته افغانستان را روایت می‌کنند. سفارت آمریکا در کابل در ماه گذشته برای اولین بار فعالیت‌های خود را در انستاگرام آغاز کرده و در چهارده پست انستاگرامی خود، جلوه‌های درخشان تاریخ معاصر افغانستان را حتی تا دهه‌های شصت این کشور بازتاب داده و در عین حال با پست‌های در روزهای نظیر جمعه مکان‌های دیدنی کابل را شکار کرده است.

تازه‌ترین پست انستاگرامی سفارت آمریکا تصویر زیبای از افغانستان است که در آن از بینندگان سوال شده که این عکس از کدام منطه این کشور گرفته شده است.

https://www.instagram.com/p/BXZtgTClRTj/?taken-by=usembassykabul

پیش از آن سفارت آمریکا عکسی از دهه هفتاد کاخ ریاست جمهوری افغانستان را منشتر کرده و نمایی از این مکان مدیریت قدرت این کشور را به نمایش گذاشته است.

https://www.instagram.com/p/BXXNc7RFX5E/?taken-by=usembassykabul

همزمان با این در پست دیگری استادان دانشگاه‌های افغانستان در دهه هفتاد زمانی که پایان حاکمیت داود خان و آغاز کودتاهای کمونیستی شکل گرفت نمایش داده شده است.

https://www.instagram.com/p/BXUlnJ6lDTs/?taken-by=usembassykabul

این سفارت در پست دیگر انستاگرامی که در یکی از جمعه‌ها نشر شده نوشته که “فکر ما با هرات است” و عکسی دیدنی از مناره‌های این ولایت را منتشر کرده

https://www.instagram.com/p/BXRoEWUFLxn/?taken-by=usembassykabul

در میان دیگر پست2ها سفارت آمریکا نمای زیبایی از کابل را منشتر کرده و نوشته است که “این یک روز عالی در این شهر زیباست”

https://www.instagram.com/p/BXPSB4tlTDh/?taken-by=usembassykabul

سفارت آمریکا در پست جالب دیگر آمار حدود 50 هزار دختری را که در آزمون کانکور سال جاری در دانشگاه2های افغانستان راه یافته برشمرده و آن را تبریک گفته است؛ آماری که بسیاری از افغان‌ها از جمله حکومت افغانستان آن را بازتاب نداده و برای مردم این کشور نگفته که این گونه تغییرات در وضعیت افغانستان به میان آمده است

https://www.instagram.com/p/BXK4MRHFlrp/?taken-by=usembassykabul

این سفارت در میان پست دیگر، نمای زیبایی از باغ بابر را گرفته و منتشر کرده و یک شنبه را تبریک گفته است.

https://www.instagram.com/p/BXKB455FEHi/?taken-by=usembassykabul

این سفارت به کوچک ترین جلوه‌های زیبای زندگی افغانی نیز توجه کرده و به عنوان نمونه عکسی از کباب پختن در سفارت را منتشر کرده و جمعه را از سوی سفارت تبریک گفته است.

https://www.instagram.com/p/BXFEr1WlyRT/?taken-by=usembassykabul

سفارت آمریکا در عکسی دیگری، یکی از اولین گروه دانشجویان افغان را که در دهه شصت میلادی به آمریکا برای آموزش‌های عالی شان رفته منتشر کرده و یاد آور شده که این مراوده علمی همچنان می‌درخشد و ادامه دارد.

https://www.instagram.com/p/BXC5HdPFDEi/?taken-by=usembassykabul

سفارت آمریکا در پست دیگر از اولین بار که پس از دهه‌ها دوباره پرچم آمریکا در سال 2001 میلادی در سفارت این کشور در کابل برافراشته شده یاد آوری کرده و نوشته که این همانند آن پرچمی است که آخرین بار در سال 1989 میلادی در این سفارت پایین کشیده شد .

https://www.instagram.com/p/BXCa_9GFU-7/?taken-by=usembassykabul

سفارت آمریکا برعکس همه تشریفات، به صورت خودمانی و عالی عکسی از پشکی را منشتر کرده که وارد این سفارت شده و نوشته که این مهمان جدید را چه بنامند؟

https://www.instagram.com/p/BXCKYH-Fz-g/?taken-by=usembassykabul

گردانندگان سفارت آمریکا در عین حال، تصویری از گل‌های رنگارنگ و زیبایی را منتشر کرده و نوشته که همیشه گذر از کنار گلهای کابل امر فوق العاده برای آغاز روز خوب است.

https://www.instagram.com/p/BW_yvSelJyd/?taken-by=usembassykabul

و در نهایت اولین پست انستاگرامی صفحه انستاگرام سفارت آمریکا در کابل نمادی از سفارت آمریکا است که در کنار آن نوشته شده “به صفحه انستاگرام سفارت آمریکا در کابل خوش آمدید. جایی که شما نگاهی را که روابط افغانستان و آمریکا را پویا تر می‌سازد می‌بینید.”

https://www.instagram.com/p/BW_s5hPFWur/?taken-by=usembassykabul

این‌ها همه نگاه‌های متفاوت و روش‌های موثر و ساده از ایجاد روابط عمومی در قالب یک رسانه اجتماعی از سوی سفارت آمریکا است؛ روشی که کمترین هزینه ممکن را بر می‌دارد اما نگاه حرفه ای مسولان این سفارت در راستای ایجاد روابط عمومی موثر باعث شده که در مدت اندک این صفحه دنبال کنندگان زیادی را نیز جذب کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان