جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

در سرپل؛ تسلط طالبان بر منطقه استراتژیک میرزا اولنگ و نگرانی از حمله طالبان به مرکز ولایت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

پس از دو روز درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان، منطقه مهم و استراتژیک میرزا اولنگ در ولایت سرپل به دست طالبان افتاد.

ذبیح الله امانی سخن‌گوی والی سرپل به خبرنامه گفت، این منطقه استراتژیک که از دو روز قبل مورد حملات گسترده تهاجمی طالبان قرار داشت، صبح امروز سقوط کرد.

میرزا اولنگ بخشی از شهرستان به شدت ناامن صیاد در ولایت سرپل است. این منطقه در نزدیکی شهر سرپل مرکز ولایت سرپل قرار دارد.

براساس اظهارات آقای امانی، تجمع بیش از حد شورشیان طالبان از ولایت‌های مختلف و حمله آنان از سه جهت، موجب سقوط این منطقه به دست طالبان گردید.

مقام‌های محلی ولایت سرپل می‌گویند که گروه طالبان پس از تصرف این منطقه، شماری از نظامیان و غیرنظامیان را تیر باران کرده‌اند.

ذبیح‌الله امانی، سخن‌گوی والی سرپل
ذبیح‌الله امانی، سخن‌گوی والی سرپل

سخنگوی والی سرپل افزود که در این درگیری‌ها 7 تن از نیروهای امنیتی افغان کشته و 4 تن دیگر زخمی شده‌اند. به گفته او، 10 تن از شورشیان طالبان به شمول دو تن از فرماندهان این گروه نیز، در این درگیری از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند.

قربانیان جنگ

در همین حال مقامات در ولایت سرپل می گویند که پس از تصرف میرزا اولنگ توسط گروه طالبان، ساکنان این منطقه از منازل شان آواره شده و به مناطق امن اطراف، پناه برده‌اند.

آقای امانی هم‌چنان افزود که دو غیرنظامی به شمول یک زن هنگام فرار از این محل، به دست طالبان تیرباران شده و تعداد دیگری از غیرنظامیان نیز زخمی شده‌اند.

taliban15
آقای امانی گفته است که دو غیرنظامی به شمول یک زن هنگام فرار از این محل به دست طالبان تیرباران شده اند

سخن‌گوی والی سرپل سقوط این منطقه را یک تهدید جدی برای مرکز این ولایت می‌داند. او منطقه میرزا اولنگ را کمربند دفاعی مرکز این ولایت دانست و از احتمال حمله طالبان به این شهر،  ابراز نگرانی کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان