حاشیه جانسوز؛ پدر کاپیتان دختران روبات‌ساز هرات در میان قربانیان حمله مرگبار مسجد جوادیه

حمله انتحاری خونین سه شنبه شب در مسجد جوادیه ولایت هرات که باعث کشته و زخمی شدن بیش از 100 تن گردید، جان پدر فاطمه قادریان کاپیتان تیم روبات‌سازان افغانستان را نیز گرفت.

محمد آصف قادریان پدر فاطمه قادریان که در یکی از راهنمایی‌های معاملات شهر هرات کار می‌کرد، پس از جراحت شدید در این انفجار جان خود را از دست داد.

علی رضا مهربان مربی تیم روبات‌سازان دختران هرات در گفتگو با خبرنامه وضعیت فاطمه را وخیم توصیف کرده و گفت که او تنها نان آور خانواده اش را از دست داده است.

محمد آصف قادریان پدر فاطمه، چهار دختر و سه پسر داشته است.

سه شنبه شب دو مهاجم انتحاری وارد مسجد جوادیه در منطقه بکر آباد هرات شده و بر نمازگران در این مسجد حمله کردند. در این انفجار بیش از 36 تن کشته و نزدیک به 70 تن دیگر مجروح شدند.

روز گذشته، گروه داعش مسوولیت این حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد که 50 شیعه را کشته و 80 تن را زخمی کرده است.

پس از دستاورد بزرگ

پدر فاطمه فادریان در حالی قربانی این انفجار مرگبار می‌شود که نزدیک به 15 روز قبل،  تیم شش نفری دختران روبات‌ساز هرات با کاپیتانی فاطمه قادریان در رقابت جهانی روباتیک در واشنگتن اشتراک کردند.

این دختران روبات‌ساز توانستند در این رقابت جهانی که بیش از 160 کشور شرکت کرده بود، برنده مدال نقره شوند و در بخش خود جایگاه دوم را بیگیرند.

robotic5
این دختران روبات‌ساز توانستند در این رقابت جهانی که بیش از 160 کشور شرکت کرده بود، برنده مدال نقره شوند

دختران روباتیک هرات زمانی خبرساز شدند که سفارت امریکا در کابل درخواست ویزا برای سفر آنان به واشنگتن را رد کرد، اما پس از آن با میانجیگری دونالد ترامپ و شماری از مقام‌های ارشد آمریکایی آنان اجاز سفر ده روزه بدون ویزا را دریافت کردند.

در دو ماه گذشته این خبر تا حدی گسترده بود که رسانه‌ها از آغاز سفر آن‌ها از هرات تا کابل و بعد تا واشنگتن و برگشت آنان دوباره به کابل و هرات لحظه‌های مختلف زندگی این دختران را در این جریان به تصویر کشیدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *