ترویج ورزش کوهنوردی؛ ایستادن دختران افغان بر فراز قله رشته کوه‌های بابا در بامیان

یک تیم کوهنوردی دختران که از ولایت‌های مختلف افغانستان هستند، پس از 6 شبانه روز توانستند خود را به یکی از قله‌های رشته کوه‌های بابا در ولایت بامیان برسانند.

این تیم که 6 دختر در آن حضور دارند، در اقدامی کم سابقه توانستند خودشان را به قله رشته کوه‌های بابا در این ولایت برسانند که از مناطق مرتفع و زیبای طبیعی در افغانستان است.

mountaineering1
تیم 6 نفری متشکل از دختران کوهنورد افغانستان پس از 6 شبانه روز توانستند خود را به قله رشته کوه‌های بابا در ولایت بامیان برسانند

این برنامه کوهنوردی توسط موسسه اسیند (Ascent ) و با هدف ترویج کوهنوردی در بامیان راه اندازی گردیده است.

مربیان خارجی این تیم گفته‌اند که رسیدن به قله “شاه فولادی” در رشته کوه‌های بابا، یکی از اهداف بعدی این تیم است. قله شاه فولادی مرتفع ترین نقطه در رشته کوه‌های باباست که بیش از 5000 متر ارتفاع دارد.

6 دختر کوهنوردی که شامل این تیم هستند در دیدار با والی بامیان، از برخورد خوب مردم و تلاش مقامات محلی این ولایت جهت تامین امنیت و ایجاد فضای مناسب برای گردش‌گری قدردانی نمودند.

mountaineering2
رسیدن به قله “شاه فولادی” در رشته کوه‌های بابا، یکی از اهداف بعدی این تیم است

طاهر زهیر والی بامیان نیز از برنامه‌های ورزشی و توریستی حمایت کرده و گفته است که زمینه گردش‌گری در این ولایت فراهم است و همه می‌توانند از مناطق دیدنی بامیان دیدن نمایند.

بامیان در مرکز افغانستان از ولایت‌های امن افغانستان است که با داشتن آثار تاریخی و مناطق زیبای طبیعی، مورد توجه بسیاری از گردش‌گران داخلی و خارجی قرار دارد.

mountaineering5
این برنامه کوهنوردی توسط موسسه اسیند (Ascent ) در بامیان راه اندازی گردیده است

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *