1 سال پس از فاجعه 2 اسد؛ حکومت افغانستان و تشکیل کمیته فنی برای بررسی خواسته‌های جنبش روشنایی

پس از تعویق تظاهرات جنبش روشنایی که قرار بود امروز( دوم اسد) در شهر کابل برگزار شود، ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که یک کمیته فنی جهت ارزیابی مطالبات جنبش روشنایی ایجاد خواهد شد تا خواسته های  آنان را از لحاظ فنی بررسی کند.

شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست جمهوری افغانستان امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که رییس جمهوری افغانستان در دیداری که شب گذشته با اعضای شورای عالی مردمی جنبش روشنایی داشت از تعلیق تظاهرات این جنبش استقبال نموده و گفته است که از حرکت های مدنی استقبال می‌کند.

سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری همچنان اظهار داشت که مراسم گرامی داشت از اولین سال‌روز فاجعه دوم اسد، که تظاهرات مردمی هدف حملات انتحاری قرار گرفت، در ارگ ریاست جمهوری برگزار شود. در انفجار دوم اسد سال گذشته، بیش از 80 تن کشته شدند و بیش از 400 تن دیگر زخمی شدند.

آقای مرتضوی هم‌چنین در این نشست از دیگر نهادها و افرادی که تظاهرات می‌کنند و یا اعتراضی دارند، خواست تا از طریق گفتگو خواسته های شان را با رییس جمهوری و ریاست اجرایی مطرح کنند تا به گفته او با انجام گفتگوهای سازنده، به نتایج مثبتی دست یابند.

اقدام به موقع

روز گذشته اعضای شورای عالی مردمی جنبش روشنایی اعلام کردند که به خاطر نگرانی از تهدیدات امنیتی و اعلام آمادگی رییس جمهوری برای گفتگوهای مستقیم، تظاهرات برنامه ریزی شده شان را به حالت تعلیق در آوردند.

از سوی دیگر صبح امروز دوم اسد، انفجاری مرگبار در حوزه سوم شهر کابل در نزدیکی منزل محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی رخ داد که در نتیجه آن، بیش از 70 تن کشته و زخمی شدند.

Enlightenment7
جنبش روشنایی تظاهرات دوم اسد خود را به دلیل تهدیدات بلند امنیتی و اعلام آمادگی رییس جمهور برای گفتگوی مستقیم با این جنبش، به حالت تعلیق درآورد

جنبش روشنایی در 27 سنبله سال گذشته اولین تظاهرات خود را پس از آن راه اندازی کرد که کابینه افغانستان مصوبه خود را در باره انتقال لین 500 کیلوولت از مسیر سالنگ تغییر نداد. پس از آن این جنبش، تظاهراتی را راه اندازی کرد که در آن ده‌ها هزار تن شرکت کرده بود. این تظاهرات به صورت مسالمت آمیز برگزار گردید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *