جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

دهلی، استانبول و دبی؛ گزینه‌های جدید صدور ویزای آلمان برای شهروندان افغان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

به دنبال حمله مرگبار بر سفارت آلمان در کابل گزینه‌های تازه‌ی برای صدور ویزای این کشور برای شهروندان افغان روی‌دست گرفته شده است.

سفارت آلمان در کابل، اعلام کرده که پس از این شهروندان افغان می‌توانند از نمایندگی‌های سیاسی آلمان در برخی از کشورهای همسایه‌ی افغانستان و منطقه درخواست ویزا کنند.

هم‌چنان وزارت خارجه‌ی آلمان در نظر دارد که برای درخواست کنندگان افغان، ویزه‌ی شینگن را از طریق نمایندگی‌های سیاسی خود در دهلی جدید، استانبول و دبی صادر کند.

وزارت خارجه آلمان در تلاش است که از طریق شهرهای دوشنبه در تاجکستان و اسلام آباد در پاکستان نیز برای افغان‌ها ویزه صادر کند.

سفارت آلمان در کابل از شهروندان افغانستان که به هدف دریافت ویزا به کشورهای هندوستان، پاکستان، ترکیه، امارات متحده عربی و یا تاجکستان سفر می‌کنند، خواسته است که ابتدا ویزای این کشورها را به دست آورده و وقت ملاقات را در سفارت آلمان در همان کشور از پیش تعیین کنند.

وزارت خارجه آلمان در تلاش است که از طریق شهرهای دوشنبه در تاجکستان و اسلام آباد در پاکستان نیز برای افغان‌ها ویزه صادر کند

هم‌چنان گفته شده که وزارت خارجه آلمان اقدامات ضروری را روی دست دارد تا زمینه ارائه درخواست‌های جدید پیوستن خانواده و درخواست ویزای تحصیلی را در نمایندگی‌های سیاسی در دهلی جدید و اسلام آباد فراهم نماید.

حاشیه انفجار مرگبار کابل

پس از حمله مرگبار بر سفارت آلمان در چهار راهی زنبق در قلب شهر کابل که در آن بیش از 600 تن کشته و زخمی شدند، خدمات بخش ویزا و قونسلی این سفارت تعطیل شد که در نتیجه آن هزاران درخواست ویزا معلق مانده است. براساس گزارش‌ها میان 1500 تا 2000 تقاضای ویزای در سفارت آلمان در کابل وجود دارد.

براساس گزارش سازمان ملل متحد این انفجار مرگبارترین حادثه‌ی بود که توسط این نهاد از سال 2001 به این طرف به ثبت رسیده است.

به دنبال این انفجار، و متهم شدن حکومت افغانستان به عدم تامین امنیت شهروندان این کشور اعتراضات‌های گسترده ای صورت گرفت. در عین حال، انفجارهای پی در پی نیز در مراسم تدفین جنازه سالم ایزدیار صورت گرفت که چندین کشته و زخمی برجا گذاشت.

blast-loss1
براساس گزارش سازمان ملل متحد، انفجار دهم جوزا در کابل مرگبارترین حادثه‌ای بوده است که از سال 2001 به این طرف توسط این نهاد به ثبت رسیده است

با این حال، چندی قبل رسانه‌های آلمان اعلام کرد که دستگاه استخباراتی این کشور 5 ماه قبل از انفجار مرگبار چهارراهی زنبق اطلاع داشته و این اطلاعات را با نهادهای امنیتی افغانستان نیز  در میان گذاشته بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان