جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
6 بازدید

قهرمان زندانی؛ خالد هوتک آزاد می‌شود

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

محد خالد هوتک قهرمان رشته ووشو افغانستان که سه ماه در زندان بود، قرار است به زودی آزاد شود.

آقای هوتک متهم شده بود که در درگیری برادر بزرگش پرویز هوتک با مجید معصومی کمک مربی تیم ملی ووشو افغانستان، دست داشته است.

استاد جمشید، مربی تیم ملی ووشو افغانستان به خبرنامه گفت که “خالد هوتک و برادرش پرویز هوتک در محاکمه اول شان به یک سال حبس تنفیذی محکوم شده بودند اما در محکمه دوم شان که دیروز برگزار شد، بی‌گناه شناخته شدند و به زودی از زندان آزاد خواهند شد.”

قهرمان زندانی

خالد هوتک سه ماه قبل به دنبال شکایت مجید معصومی کمک مربی تیم ملی ووشوی افغانستان دادگاهی شد. آقای معصومی پس از درگیری با برادر جوان تر خالد هوتک، به پولیس شکایت می‌کند و ادعا می‌نماید که ضرب و شتم شده است.

hotak2
خالد هوتک سه ماه قبل به دنبال شکایت مجید معصومی کمک مربی تیم ملی ووشوی افغانستان دادگاهی شد

پس از آن خالد هوتک و برادرش دستگیر و زندانی می‌شوند. این ماجرا در طول سه ماه گذشته ادامه داشته تا این که اخیرا یکی از مسائل مهم در صفحات فیس بوک در افغانستان شد. در میان افرادی که از خالد هوتک حمایت کرده و خواهان آزادی او شدند شماری از قهرمانان نخبه‌ی جامعه‌ی ورزشی افغانستان حضور دارند.

روح الله نیکپا اولین مدال آور المپیک افغانستان، نثار احمد بهاوی یکی از قهرمانان جهانی تکواندوی این کشور، بازمحمد مبارز قهرمان دیگر ورزش‌های رزمی و احمد ولی هوتک از این ورزشکار حمایت کرده و تاکید نمودند که جای یک قهرمان در زندان نیست.

در همین حال، عباس کریمی قهرمان معلول شنای افغانستان که اخیرا کارنامه درخشان جهانی برایش ساخته نیز خواهان آزادی این ورزشکار زندانی افغان شده است.

hotak3
عباس کریمی، قهرمان معلول شنای افغانستان نیز خواهان آزادی خالد هوتک شده است

احمد صمیم عباسی تکواندو کار موفق افغانستان که حالا در جرمنی به سر می‌برد نیز از این ورزشکار اعلان حمایت کرده است.

سابقه درخشان

گزارش شده که محمد خالد هوتک که از ده سال به این سو در رشته ووشو کار کرده، دست آوردهای مهمی برای افغانستان داشته است. هوتک تا کنون توانسته در هفت مسابقه مهم جهانی و منطقه یی برای افغانستان مدال آوری نماید که از آن جمله در مسابقات قهرمانی غرب آسیا در ایران، او توانست مدال طلا را به دست آورد. همچنان در مسابقات جام پارس که در ایران برگزار شده بود، او موفق به کسب مدال نقره شد. هوتک همچنان در مسابقات ستاره‌های جهان اندونیزیا به مدال نقره دست یافت. در مسابقات ستاره‌های جهان که در چین برگزار شده بود، هوتک به مدال برنز دست یافت. او همچنان در دو مسابقه دیگر مالیزیا و سیف گیم، مدال برنز کسب کرده است.

خالد هوتک از هشت سال به این سو عضویت تیم ملی ووشو افغانستان را دارد. او در بیشتر از 100 مسابقه داخلی و خارجی شرکت کرده است.

hotak1
شماری از ورزش‌کاران افغان در حمایت از آزاد شدن خالد هوتک

خانواده روشن فکر

محمد خالد هوتک در یک خانواده روشن فکر در ولسوالی قره باغ ولایت کابل به دنیا آمده است. هوتک رشته‌ی برق را در لیسه مسلکی و تخنیکی کابل خوانده است. پدر هوتک از افسران نظامی افغان بوده که اکنون در یکی از بیمارستان‌های کابل کار می‌کند. او به دلیل مجروحیت اش، معلول است.

هوتک در یک دهه گذشته در رشته ووشو کار کرده است. او در سه بخش نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قهرمانی کسب کرده است.

خالد هوتک سه برادر دارد. برادران او نیز مانند خودش در وزن‌های مختلف قهرمان هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان