جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تمرکز بر فرماندهان؛ ابوسعید رهبر گروه خراسان داعش در کنر کشته شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام‌های نظامی آمریکا اعلام کرده که ابوسعید رهبر گروه داعش در افغانستان کشته شده است.

جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای امریکایی و ماموریت حمایت قاطع در افغانستان گفته که ابوسعید در نتیجه یک حمله همواپیماهای بدون سرنشین نیروهای آمریکایی سه شنبه گذشته در ولایت کنر کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا گفته است که در این عملیات شماری دیگر از اعضای گروه داعش نیز کشته شده اند. براساس اظهارات نظامیان امریکایی، این حمله که بر مواضع گروه داعش صورت گرفته، سبب می شود که فعالیت‌ها و گسترش حضور این گروه در افغانستان مختل شوند.

پس از کشته شدن عبدالحسیب، رهبر قبلی داعش در افغانستان ابوسعید به عنوان رهبر این گروه تعیین شده بود.

https://twitter.com/waqasshah79/status/886094943516856320

فشار گسترده

عبدالحسیب سه ماه قبل در نتیجه عملیات نظامیان افغان در ولایت ننگرهار کشته شد. ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده بود که عبدالحسیب عامل اصلی طراحی و انجام حمله بالای بیمارستان سردار محمدداوود خان بود که در آن حمله مرگبار، بیش از 50 تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

در جریان دو سال گذشته شماری از فرماندهان گروه داعش در عملیات نظامیان افغان و خارجی کشته شده اند.

نزدیک به سه ماه قبل امریکا بزرگترین بمب که مشهور به “مادربمب” است بر مخفی‌گاه گروه داعش در مهمند دره شهرستان اچین ولایت ننگرهار پرتاب کرد. پس از پرتاب این بمب بر مخفی‌گاه‌های داعش، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که 4 تونل بزرگ که داعش از آن به عنوان پناه‌گاه استفاده می‌کرد، تخریب شده و چندین فرمانده این گروه کشته شده اند.

moab
آمریکا بزرگترین بمب غیر هسته‌ای اش را حدود 3 ماه قبل در ولایت ننگرهار برای نابودی پناهگاه‌های داعش استفاده کرد

هم‌زمان با این، سال گذشته حافظ سعید، رهبر شاخه خراسان گروه داعش همراه با سه تن از همکارانش در یک عملیات ارتش در شهرستان اچین ولایت ننگرهار کشته شدند.

تلفات داعش

هر چند تا کنون شمار دقیق جنگجویان داعش در افغانستان معلوم نیست اما برآوردها نشان می‌دهد که شمار این جنگجویان بین 500 تا 3000 تن می‌باشد.

با وجود شک و تردیدها در مورد شمار جنگجویان داعش درافغانستان، در اواخر ماه دلو سال گذشته وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در یک سال نزدیک به 2000 عضو گروه داعش در نبرد با نیروهای افغان کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان