جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

مداخله ترامپ؛ اعطای مجوز ویژه ورود به آمریکا به دختران روبات ساز افغان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

ویزای دختران روبات ساز افغانستان برای مسابقه ربات‌ها در واشنگتن که قبلا دوبار رد شده بود با وساطت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا صادر می شود و آن ها اجازه به آمریکا دریافت کرده اند.

بی بی سی گزارش داده که اجازه ورود دختران روبات ساز افغان به آمریکا با رایزنی مقام‌ها در سازمان‌های مختلف دولتی و امنیت ملی موافقت شده است. در گزارش آمده است که “براساس سیستم عفو که امکان سفر ده روزه به آمریکا، البته بدون ویزا را می‌دهد، شرایط سفر این دختران به آمریکا را فراهم کند.”

https://twitter.com/FarzadLameh/status/885369713659871233

هم‌چنان گفته شده وزارت خارجه امریکا علت رد درخواست ویزا را توضیح نداده بود اما نگرانی ها از ماندن دختران در آمریکا و بازنگشتن آنان به افغانستان از دلایل رد درخواست دختران افغان گفته شده است.

به نوشته این رسانه‌ها رییس جمهوری آمریکا از این موضوع آگاه شده و از مقام‌های شورای امنیت ملی خواست در صورت امکان در آن مداخله کنند.

دینا پاول معاون تیم مشاوران امنیت در بیانیه‌‌ای نوشت که “این هیات از دختران جوان که دست اندرکار علم و دانش هم هستند بسیار مایه افتخار هستند. آن ها نماینده بهترین های جامعه افغانستان و تجسم این امید هستند که آرزوهای بلند آن ها می تواند جامه عمل بپوشد. اینها رهبران آینده جامعه افغانستان و سفرای قدرتمند کشور خود هستند.”

https://twitter.com/IvankaTrump/status/885271223701295104

رد در خواست ویزای دختران ربات ساز افغان واکنش های زیادی برانگیخته شد.

آغاز ماجرا

تیم روبات ساز دختران هراتی زمانی خبرساز شد که سفارت آمریکا در کابل درخواست ویزای آن ها را دوبار رد کرده بود. اما ربات های این دختران پیشتر راهی آمریکا شده بود.

اما علی رضا مهربان، مربی این دختران روبات‌ساز پیشتر به خبرنامه گفته بود که “دلیل عمده که آنان برای ندادن ویزه به این دختر خانم‌های افغان پیشکش می‌کنند، می‌گویند که ویزه B1 و B2 که این دختران درخواست داده اند، تعداد آن کم است که نمیشه این ویزه را به اینان داد.”

Robot7
این دختران دانش آموز هراتی برای اولین بار به نمایندگی از افغانستان در رقابت‌های بین‌المللی رباتیک شرکت می‌کند

دختران دانش آموز هراتی برای اولین بار به نمایندگی از افغانستان در رقابت‌های بین‌المللی رباتیک شرکت می‌کند. دانش آموزان سازنده ربات، کار ساخت 4 ماهه را در مدت دوهفته انجام داده که قرار است از 16 تا 18 جولای همراه با 160 تیم در سطح بین المللی مسابقه بدهد.

این رقابت ها همه ساله توسط نهادی به نام فرست گلوبل (first Global) برگزار می شود. این دانش آموزان روباتی ساخته اند که در بازی ها، نقش توپ جمع کن را بازی می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان