جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

حامد رحیمی؛ امید افغانستان در مسابقات جهانی قهرمانی شنا

خواندن 7 دقیقه
0
(0)

همزمان با مراسم تجلیل از روز جهانی شنا که قرار است امروز برگزار شود، دو تن از شناگران افغان آخرین روزهای آمادگی‌شان را برای شرکت در مسابقات جهانی قهرمانی شنا سپری می‌کنند.

سید احسان طاهری رییس فدراسیون شنای افغانستان در این باره به خبرنامه گفت که هدف از تجلیل این روز معرفی شنا به طور تفریحی و حرفه ایی برای شهروندان افغان است.

افغانستان در میان 206 کشور که عضویت فدراسیون جهانی شنا و المپیک جهانی را دارد، اولین کشوری است که از این روز تجلیل می‌کند.

پس از افغانستان 30 کشور از قاره‌های آمریکا، آسیا، اروپا و استرلیا برای تجلیل از این روز برنامه دارند. سید احسان طاهری، رییس فدراسیون شنای افغانستان به خبرنامه گفت که “پیشتاز بودن افغانستان در تجلیل از روز جهانی شنا، برای فدراسیون شنا و مردم افغانستان افتخار بزرگ است.”

آقای طاهری در عین حال از برنامه‌های برای حرفه ای سازی آموزش‌های شنا در افغانستان سخن گفت. همزمان با این، این جوان افغان با ابتکاراتش در فدراسیون شنا توانسته است پس از موفقیت عباس کریمی شناگر معلول افغانستان که در آستانه شرکت در پارالمپیک می‌باشد، دو شناگر دیگر این کشور را راهی مسابقات جهانی شنا نماید.

حامد رحیمی و ابراهیم رجبی دو شناگری است که اخیرا در بخش شنا و در قالب تیم ملی شنای افغانستان باعث رشد چشمگیر این ورزش شده و توانسته اند، گام بزرگی با تکمیل معیارهای انتخابی در رقابت جهانی شنا برای افغانستان بردارند.

swimming3
حامد رحیمی یکی از دو شناگر افغان منتظر برای حضور در مسابقات جهانی شنا، در سال 1991 میلادی در کابل به دنیا آمده است

حرکت بزرگ

مسابقات جهانی شنا که اکنون افغانستان در آن دو نماینده خواهد داشت، هر دو سال یک بار در سطح جهان برگزار می‌شود. افغانستان اولین بار است که در این مسابقات شرکت می‌کند.

حامد رحیمی و ابراهیم رجبی دو شناگری است که به نمایندگی از افغانستان در این مسابقات حضور خواهند داشت و پرچم این کشور را در عرصه شنا بالا خواهند کرد. این دو شناگر پس از بحث و گفتگوهای جدی فدراسیون شنای افغانستان با فدراسیون جهانی شنا و تکمیل شرایط حضور در این مسابقات، جواز حضور در این مسابقات را به دست آورده اند.

مسابقات جهانی شنا تا بیست روز آینده در شهر بوداپست مجارستان برگزار می‌شود و 2500 شناگر از 180 کشور در آن شرکت خواهند کرد.

شرایط حضور

برای به دست آوردن مجوز حضور در این مسابقات، شرکت کنندگان باید 50 متر را در زمان کمتر از 27 ثانیه شنا می‌کردند.

شناگران افغانستان توانستند برای راه یافتن به این مسابقات از سد شروط تعیین شده بگذرند. ابراهیم رجبی ریکورد دار ملی و منطقه یی توانست فاصله ی تعیین شده را در مدت زمان 26.45 صدم ثانیه طی کند و حامد رحیمی همان فاصله را در 26.82 صدم ثانیه پیمود و کلید حضور در مسابقات قهرمانی شنای جهان را برای افغانستان به دست آورد.

swimming4
فدراسیون شنای افغانستان حامد رحیمی و ابراهیم رجبی را نمایندگان حضور این کشور در مسابقات جهانی شنا معرفی کرده است

تلاش گسترده

اکنون با همه محدودیت‌های موجود در افغانستان، مربیان داخلی و خارجی در تمرینات این دو شناگر همکاری دارند. فدراسیون شنای افغانستان مدعی است که در شش ماه گذشته توانسته استادان خارجی را نیز از راه دور برای تمرینات این شناگران تنظیم نماید.

عباس کشتکار مربی ایرانی است که از طریق آنلاین، این دو شناگر را آموزش می‌دهد. احسان طاهری اظهار امیدواری می‌کند که شناگران افغانستان بتوانند خوش بدرخشند و برای افغانستان افتخارات بزرگی را رقم زنند.

سفر طولانی

حامد رحیمی یکی از دو شناگر افغان منتظر برای حضور در مسابقات جهانی شنا، در سال 1991 میلادی در کابل به دنیا آمده است. خانواده ی رحیمی اصلن از ولایت لغمان است. رحیمی و خانواده اش پس از سقوط حکومت مجاهدین به پاکستان مهاجر شدند. او دوران ابتدایی تحصیلاتش را در عالم مهاجرت فراگرفته است. در سال 2005 میلادی، اما او دوباره به افغانستان برگشت.

آقای رحیمی، سپس وارد دانشگاه کابل شد و در سال 1394 خورشیدی از رشته اقتصاد لیسانس خود را به دست آورد. رحیمی تمرینات شنا را در سال 2004 میلادی در پاکستان شروع کرد. او در چندین کمپ ورزشی که از طرف فدراسیون جهانی شنا در اسلام آباد برگزار شده بود، اشتراک نمود.

swimming6
برای به دست آوردن مجوز حضور در این مسابقات، شرکت کنندگان باید 50 متر را در زمان کمتر از 27 ثانیه شنا کنند

این ورزشکار افغان، در ادامه تمرینات ورزش شنا برای یک دوره آموزشی به هندوستان سفر کرد و در عین حال برای تمرینات 15 روزه ای دیگر، در یک کمپ ورزشی به قطر رفت.

در تازه ترین توافق با تیم ملی شنای ایران، قرار است تیم ملی شنای افغانستان برای یک ماه زیر نظر مربیان ایرانی آموزش ببیند.

آقای رحیمی می‌گوید شنا برای او حکم ورزش و تفریح را دارد. از سوی هم شنا ورزش تازه شناخته شده است و از همین جهت علاقه ی او به این ورزش باعث شد تا با تلاش فراوان بتواند، گام‌های اولیه ای جدی را در سطح ملی و منطقه ای بردارد و به نمایندگی از افغانستان وارد مسابقات منطقه ای شود.

رحیمی برای ظهور جهانی، اما از سد مسابقات در هانکانگ، چین، هندوستان گذشته و در آخرین مورد در مسابقات المپیک جوانان در ماه فبروری سال 2017 میلادی به ترکمنستان رفت و با رقبای قدری روبرو شد.

افتخارات ملموس

اما این سفر طولانی رحیمی، پردستاورد نیز بوده است. او با شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی در آذربایجان از جمع 38 کشور، مقام هفدهم را برای تیم ملی شنای افغانستان به دست آورد. در عین حال، او در مسابقات کشورهای جنوب آسیا در هند شرکت کرد تا از جمع 8 کشور مقام چهارم را برای تیم ملی شنای افغانستان به دست آورد.

swimming5
آقای رحیمی در مسابقات کشورهای اسلامی در آذربایجان از جمع 38 کشور، مقام هفدهم را برای تیم ملی شنای افغانستان به دست آورده است

با توجه به دست آوردهای آقای رحیمی در بخش شنا و درخشش او در مسابقات مقدماتی قهرمانی جهان، فدراسیون شنای افغانستان حامد رحیمی و ابراهیم رجبی را نمایندگان حضور این کشور در مسابقات جهانی شنا معرفی کرده است.

مسابقات جهانی شنا

اخیرا شنای افغانستان شاهد پیشرفت‌های چشمگیر بوده و ملی پوشان توانسته اند به نمایندگی از افغانستان افتخار کسب کنند.

عباس کریمی عضو تیم ملی شنای افغانستان که ماه گذشته در رقابت‌های جهانی پارا المپیک به مدال طلا دست یافت، برای بار دیگر در رقابت‌های پارا المپیک جهانی که تا چند ماه دیگر در مکسیکو برگزار خواهد شد، شرکت می‌کند.

کریمی تلاش دارد جایگاه خود را در این رقابت‌ها تثبیت نماید.

شنای افغانستان در بخش زنان نیز شاهد پیشرفت‌های چشمگیر بوده است. فدراسیون ملی شنای افغانستان گفته که تلاش دارد تا زمینه حضور سه شناگر از جمله یک زن را برای شرکت در رقابت‌های المپیک سال ۲۰۲۰ میلادی فراهم کند.

افزایش حوض‌های آب بازی خصوصی در کابل نیز زمینه ساز پیشرفت این ورزش شده است. جوانان برای تفریح، آموزش و تمرین این ورزش به این حوض‌ها سر می‌زنند.

abbas-karimi4
عباس کریمی عضو تیم ملی شنای افغانستان که ماه گذشته در رقابت‌های جهانی پارا المپیک به مدال طلا دست یافت

با توجه به این زمینه‌ها، اما فدراسیون ملی شنای افغانستان در سال ۱۳۸۳ به‌طور رسمی در این کشور ایجاد شد؛ زمانی که امکانات و شناخت زیادی از این کشور ورزش حتی در کابل وجود نداشت. این فدراسیون نمایندگی فدراسیون‌های بین‌المللی شنا و فدراسیون شنای آسیایی را در این کشور دارد و به نوعی مستقل می‌باشد.

با این حال، فدراسیون شنای افغانستان بخاطر هماهنگی با دولت این کشور، فعالیت‌هایش را با کمیته ملی المپیک افغانستان در میان می‌گذارد. در همین حال، فدراسیون شنای افغانستان ۱۳ سال پیش عضویت فدراسیون‌های بین‌المللی و آسیایی را کسب کرده است.

با توجه به همه این داستان، در صورتی که احسان طاهری به عنوان رییس فدراسیون شنای افغانستان و تیم او بتواند دو شناگر جوان این کشور را در مسابقات جهانی قهرمانی شنا در هفته‌های آینده به مدارج بالاتر و با دستاوردهای ملموس به افغانستان بازگرداند، امیدواری‌ها به درخشش بیشتر این تیم و رهبری جوان و افزایش امید نسبت به آینده شنای این کشور شدت خواهد یافت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان