جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

رییس جدید شورای عالی صلح؛ از ترغیب طالبان به ترک جنگ تا درخواست همکاری از کشورهای منطقه

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

محمدکریم خلیلی امروز رسما از سوی رییس جمهور افغانستان به عنوان رییس شورای عالی صلح این کشور معرفی شد.

در ساختار جدید این شورا، پنج معاون جدید از سوی رییس جمهور غنی معرفی شده اند. 9 زن نیز در فهرست جدید اعضای این شورا شامل هستند.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در مراسم معرفی آقای خلیلی به عنوان رییس شورای عالی صلح افغانستان، نقش این نهاد در پیش‌برد مذاکرات صلح و تطبیق آن را مهم و اساسی دانست. آقای غنی تصریح کرد که صلح پایدار از اهداف اصلی حکومت وحدت ملی می‌باشد.

آقای غنی هم‌چنان افزود که رهبری جدید این شورا برای پیش برد روند گفتگوهای صلح، مشورت سراسری با مردم این کشور را انجام خواهد داد. به گفته او روند مشورت و نظرخواهی با مردم، از مجلس این کشور آغاز شده و سپس گسترش خواهد یافت.

HPC1
محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان در این مراسم گفت که صلح پایدار از اهداف اصلی حکومت وحدت ملی می‌باشد

مسوولیت بزرگ

محمدکریم خلیلی در مراسم معرفی اش به عنوان رییس جدید شورای عالی صلح، ریاست این شورا را یک مسوولیت بزرگ دانست. او تعهد سپرد که شورای عالی صلح را به وضعیتی پویا و متحرک خواهد رساند.

آقای خلیلی رییس شورای عالی صلح افغانستان گفت که “ما بیشتر از همه چیز، به صلح و ثبات نیازمند هستیم و باید برای رسیدن به آن از همه توان استفاده کنیم.”

محمد کریم خلیلی، هم‌چنان از حکومت وحدت ملی و مردم خواست تا از فعالیت شورای عالی صلح به صورت همه جانبه حمایت کنند. او حمایت شورای ملی و رهبران سیاسی این کشور را، نیازی جدی برای موفقیت گفتگوهای صلح دانست.

رییس جدید شورای عالی صلح افغانستان هم‌چنین، پیوستن حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به روند صلح این کشور را دستاوردی بزرگ دانست و گفت که روند صلح با این حزب از طریق گفتگوهای بین الافغانی به نتیجه رسید.

hekmatyar-video-live
توافق‌نامه صلح میان حکومت وحدت ملی افغانستان و حزب اسلامی سال گذشته خورشیدی به امضا رسید

صلح با طالبان

با این حال، محمد کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح افغانستان از طالبان خواست تا از جنگ دست برداشته و به روند صلح بپیوندد. او تاکید کرد که “امیدواریم صلح با طالبان و دیگر مخالفان مسلح نیز از طریق گفتگوهای بین الافغانی به نتیجه برسد.”

آقای خلیلی گفت که “صلح دولت افغانستان با مخالفان به معنای تسلیم شدن و باج دادن نیست.”

رییس شورای عالی صلح افغانستان در این مراسم از کشورهای منطقه نیز خواست تا از روند صلح افغانستان حمایت کنند. او افزود که بدون حمایت و اجماع کشورهای منطقه و جهان، افغانستان نمی‌تواند به صلحی پایدار دست یابد.

رییس جدید شورای عالی صلح افغانستان در حالی معرفی می‌شود که زمستان سال گذشته پیرسیداحمد گیلانی رییس پیشین شورای عالی صلح افغانستان در سن 84 سالگی، در اثر یک حمله قلبی در شهر کابل درگذشت.

محمد کریم خلیلی، رییس جدید شورای عالی صلح افغانستان در این مراسم از کشورهای منطقه خواست تا از روند صلح این کشور حمایت کنند

آقای گیلانی ماه حوت سال 1394 خورشیدی، از سوی رهبران حکومت وحدت ملی، به ریاست شورای عالی صلح افغانستان منصوب شد و تا قبل از فوت، در این سمت باقی ماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان