جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

روایت دیگر؛ عید فطر و دعوت دوباره از طالبان برای صلح در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سه روز تعطیلی در افغانستان به مناسبت عید فطر با وجود تهدیدها و نگرانی های امنیتی در این کشور سپری شد. عید فطر این سال همانند سال های گذشته ترکیبی از خوشحالی و نگرانی برای مردم بود. با این حال مقامات این کشور باز هم در این مناسبت، از طالبان خواستند که از جنگ دست بردارند. در عین حال نیروهای امنیتی افغانستان در این روزها برای مقابله با تهدیدهای امنیتی در نقاط مختلف شهرها و به خصوص شهر کابل حضور داشتند.

محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در روز اول عید، باز هم طالبان را به صلح دعوت کرد. او خطاب به آن‌ها گفت که اگر افغان هستید به روند صلح بپیوندید و اگر نیستید، نیروهای امنیتی افغانستان “شجاعانه” در برابر شما می‌جنگند.

ghani

نماز عید فطر در کاخ سپیدار با حضور برخی مقامات افغانستان

namaz1

نماز عید فطر در یکی از مساجد شهر کابل

namaz

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز در پیامی به مناسبت عید فطر، با دعوت از طالبان برای پیوستن به روند صلح گفت که کابل در ماه رمضان این سال، شاهد مرگ‌بارترین حملات تروریستی بود.

Dr. Abdullah

جنرال مراد علی مراد معین ارشد امنیتی وزارت داخله در سومین روز از تعطیلات عید فطر، به هلمند رفت تا وضعیت امنیتی این ولایت ناامن در جنوب افغانستان را از نزدیک بررسی کند.

morad

عطا محمد نور والی بلخ و رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی، افزایش ناامنی ها در کشور را به دلیل “ضعف گسترده و غیر قابل انکار” در نهادهای امنیتی دانست و یک‌بار دیگر بر ضرورت آوردن اصلاحات در این بخش‌ها تاکید کرد.

noor

وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که در روزهای عید، از دو انفجار در ولایت های ننگرهار و میدان وردک جلوگیری کرده است.
security

نیروهای امنیتی افغانستان در روزهای عید در یکی از جاده‌های کابل

police

نیروهای امنیتی افغان در روزهای عید – ولسوالی ینگی قلعه ولایت تخار

takhar

در روزهای عید، تعداد زیادی از مردم به ولایت امن و توریستی بامیان در مرکز افغانستان رفتند.

band-amir1

یک جوان افغان که در روزهای عید، لباس نو به تن کرده است.

afghan

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان