جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

واکنش‌های گسترده؛ تلفات معترضان و برچیدن خشونت‌بار خیمه‌های رستاخیز تغییر

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان از خشونت علیه اعتراض کنندگان اظهار نگرانی کرده و از دولت افغانستان خواسته است که به خشونت ها در جریان اجتماعات پایان دهد.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در اطلاعیه‌ی اعلام کرده که “حمله شب هنگام توام با خشونت بر تحصن کنندگان یک عمل خشونت‌بار، غیر قانونی و برخلاف ارزش های حقوق بشری و حقوق و آزادی‌های سیاسی و مدنی شهروندان کشور بوده که باعث ایجاد بیشتر فضای رعب و ترس در یک جامعه دموکراتیک می شود.”

Capture

برچیدن خیمه‌ها

جنبش رستاخیز تغییر به دنبال برچیدن خیمه‌های اعتراضی شب گذشته‌شان در کابل امروز اعلام کرده که شب گذشته نیروهای حکومتی افغانستان بر آنان حمله‌ی مسلحانه کرده اند.

معترضان جنبش رستاخیز تغییر مدعی شدند که در حمله‌ی نیروهای امنیتی دوتن ازمعترضان کشته، 27 تن دیگر آنان زخمی و 11 تن دیگر بازداشت شده اند.

هم‌چنان جنبش رستاخیز تغییر در این نشست از نیروهای امنیتی افغانستان خواسته که بازداشت شدگان آنان را رها کنند.

جنبش رستاخیز تغییر مدعی شده اند که نیروهای امنیتی افغان در حمله شب گذشته 11 تن از معترضان را دستگیر کرده اند
جنبش رستاخیز تغییر مدعی شده اند که نیروهای امنیتی افغان در حمله شب گذشته 11 تن از معترضان را دستگیر کرده اند

این جنبش در عین حال بر ادامه اعتراضات مدنی شان تاکید کرده است.

ریاست اجرایی

همزمان با این تحولات، رییس اجرایی افغانستان نیز از کشته شدن یک معترض و زخمی شدن 6 تن دیگر آن ها خبر داده است.

عبدالله عبدالله گفته است که بررسی‌ها در مورد حادثه شب گذشته ادامه دارد و در صورت اشتباه نیروهای امنیتی باید با آن برخورد جدی شود.

همزمان با این برخی از خبرنگاران اعلام کرده اند که برچیدن خیمه های معترضان توسط نیروهای امنیتی با چراغ سبز آقای عبدالله به اشرف غنی انجام شده است.

https://twitter.com/hnajafizada/status/877001488823853056

برخی از منابع پلیس کابل در گفتگو با رسانه ها تایید کرده اند که در درگیری پلیس با معترضان در جریان عملیات شب گذشته آن برای برچیدن خیمه معترضان جنبش رستاخیز تغییر دست کم یک معترض کشته و 5 تن دیگر آن ها زخمی شده اند.

آغاز اعتراض

خیمه‌های اعتراضی معترضان در کابل حدود دو هفته قبل در اعتراض به وضعیت امنیتی افغانستان و کشته شدن شماری از تظاهرات کنندگان، برافراشته شده بود.

در اولین روز اعتراض، معترضان در محل انفجار و نزدیک ارگ ریاست جمهوری افغانستان با نیروهای امنیتی این کشور درگیر شده که در نتیجه آن 15 تن به شمول سالم ایزدیار پسر ارشد علم ایزدیار معاون مجلس سنای افغانستان کشته و زخمی شدند.

به دنبال آن معترضان در شماری از مناطق کابل با برپایی خیمه های اعتراضی جنبشی را به نام “جنبش رستاخیز تغییر” شکل دادند.

tent
خیمه‌های اعتراضی کابل حدود دو هفته قبل در اعتراض به وضعیت امنیتی افغانستان برافراشته شد

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان