جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پس از انفجار خونین کابل؛ کارشناسان آلمانی برای تحقیق وارد افغانستان می‌شوند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سیزده روز پس از انفجار خونین در چهارراهی زنبق شهر کابل، وزارت خارجه آلمان گفته است که کارشناسان این کشور در مورد انفجار صورت گرفته در مقابل سفارت این کشور در کابل، تحقیق خواهند کرد.

چهارشنبه 10 جوزا، انفجاری سنگین در مقابل سفارت آلمان در نزدیکی چهار راهی زنبق شهر کابل روی  داد که در نتیجه آن بیش از 600 تن کشته و زخمی شدند. سفارت آلمان نیز در این انفجار به شدت آسیب دید و دو نگهبان افغان این سفارت کشته شدند.

وزارت خارجه آلمان، حالا با انتشار اعلامیه ای گفته است که تحقیقات در مورد این انفجار، از سوی دادستانی کل این کشور آغاز شده و به زودی کارشناسان آلمانی نیز برای انجام تحقیقات بیشتر به افغانستان سفر خواهند کرد.

وزارت خارجه آلمان آن حمله را “جنایت” خوانده و تاکید کرده است که ” تحقیق درباره این جنایت نیازمند همکاری نزدیک و موثر بین المللی با ادارات افغانی و سایر کشورهای ذیربط می باشد.”

blast-loss3
در محل انفجار حفره‌ای با عمق 7 متر ایجاد شده بود

در ادامه‌ی‌‌ این اعلامیه بر مبارزه مشترک در برابر هراس افگنی تاکید شده و آمده است که ” این حمله وحشتناک نباید بدون مجازات باقی بماند.”

امنیت ملی افغانستان شبکه حقانی و سازمان استخبارات پاکستان را مسوول حمله مرگبار کابل دانست . اما چند روز پس از این حادثه، رهبر این شبکه دست داشتن در حملات کابل را رد کرد.

دو روز بعد از انفجار خونین کابل، جمعی از شهروندان کابل در اعتراض به افزایش ناامنی، دست به تظاهراتی زدند که به خشونت کشیده شد که بیش از 15 کشته و زخمی برجای گذاشت.

معترضان سپس در ادامه تظاهرات شان، خیمه هایی را در نقاط مختلف شهر کابل برپا کردند و خواهان برکناری مسوولان ارشد امنیتی افغانستان شدند. حرکت اعتراضی آن ها که “رستاخیز تغییر” نام گرفت، هم چنان ادامه دارد و خیمه های اعتراضی شان علاوه بر شهر کابل، در دیگر ولایت ها نیز برپا شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان