جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
13 بازدید

وصال شیر و شیرین؛ داستان دلدادگی دختر ترک-جرمن و پسر افغان

خواندن 8 دقیقه
1
(1)

امروز در میان  شور و نشاط خانواده‌ی میزبان در فرودگاه کابل، شاهد آغاز شوق و شادی دو دلباخته ای بودیم که هفت خوانی را پشت سر گذاشته‌اند تا در افغانستان و در کنار هم عشق زندگی شان را جاودان سازند.

بلی امروز درست ساعت سه و نیم عصر، شیر و شیرین وارد کابل شدند. خانواده‌ی شیر می‌گوید که برای استقبال این دو دردانه‌ی شان، آنان ساعت‌ها در فرودگاه حامدکرزی با روزه‌داری و در هوایی گرم انتظار کشیده‌اند.

لحظه‌ی ورود این جفت دلداده، هر یک از اعضایی خانواده در تلاش بودند که پیشتر از دیگری آن دو را در آغوش بگیرند.

خواهر شیر که اشک شوق در چشمانش حلقه زده بود، به خبرنامه گفت که “نمی‌توانم احساسم را در قالب کلمات بیان کنم، طبعا که خیلی خوشحالم. ما ماه‌ها برای ورود عروس یک‌دانه برادرم انتظار کشیده‌ایم…”

و اما در کنار این خواهر، مادری بود که عروسش را در آغوش می‌فشرد و از گونه‌هایش بوسه می گرفت. مادر شیر می‌گوید که سال‌ها منتظر چنین روزی بوده است. این مادر اضافه می کند که “ما شیر را برای آوردن عروس یک‌دانه‌مان و برای سلامت برگشتن عروسم به خانه، از زیر قرآن گذراندیم و برای خوشبختی شان دعا کرده‌ایم.”

shirin1
مادر شیر محمد تاجدار (راست) همراه شیرین (چپ) عروسش

در همین حال پدر شیر از تمام استقبال کننده‌ های پسر و عروسش دعوت می‌کند که افطاری امشب را با آنان باشند و در خوشی‌های‌شان شریک شوند.

پدر شیر به خبرنامه می‌گوید که سال‌ها انتظار داشته تا شاهد چنین روزی باشد و امروز خیلی خوشحال است. او اضافه می‌کند که “امشب برای استقبال پسر و دخترم (عروسش)  افطار ویژه داریم و بعد از عید ورود دردانه‌هایم را جشن می‌گیریم.”

شیرین می‌گوید که خانواده‌اش (خانواده شیر) فوق العاده است و به زندگی‌اش افتخار می‌کند. او می گوید که خوشحال است که خانواده‌ی خوب و مهربان یافته است.

شروع عاشقی

در 29 ماه می امسال، صبح اول وقتم با داستان دلدادگی شیر و شیرین آغاز شد. می گویند زمانی که عشق جوانه زند، فاصله‌ها را نمی‌شناسد و مرز ها را در‌هم می‌شکند و از میان وحشتکده‌ها، قامتش را رسا می‌کند.

shirin3
آقای تاجدار همراه با شیرین در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی

برخلاف باور‌های موجود در باره افغانستان، در سال‌های اخیر عشق جوانان افغان پای دختران غیر افغان زیادی را به این کشور کشانده و آنان به امید شروع یک زندگی بهتر در افغانستان، وطن شان را ترک کرده اند تا در افغانستان بتواند در کنار همسران شان برای بهبود وضع زندگی هم نوعان خود نقش های موثری را بازی کنند. اینک شیرین آلمان که زادگاه و کشورش است را ترک کرده تا در افغانستان با سید شیر محمد تاجدار زندگی کند و برای زنان افغان نیز خدمت نماید.

زندگی برای افغانستان

اسمش سید شیر محمد تاجدار است. او متولد 1370 خورشیدی در سرك پنج قلعه فتح الله كابل در يك خانواده باسواد و متدين می باشد. یک سال پس از به دنیا آمدنش به خاطر جنگ های خونی کابل، مجبور به مهاجرت می شود و خانواده اش در ایران ساکن می شوند.

شیر می‌گوید بعد از آرام شدن افغانستان، همه خانواده تصمیم گرفتند که دوباره برگردند. شیر و خانواده‌اش در سال 1381 خورشیدی پس از ده سال مهاجرت به افغانستان برمی‌گردند و در کابل ساکن می‌شوند.

shirin
استقابل خانواده شیر محمد از عروس و پسرش

شير فرزند سوم خانواده است. او می‌گوید پس از برگشت و فراغت از ليسه نادريه توانسته مقطع لیسانس را از رشته تربیت بدنی دانشگاه تعلیم و تربیه شهید برهانی‌الدین بدست آورد و به عنوان آموزگار تربیت بدنی نیز کارکرده است. او همچنان به عنوان يكي از بنيان گذاران سپک‌تاکرا در افغانستان بوده و به عنوان معاون فني اين فدراسيون فعاليت داشته و نيز مدیر یک شرکت خصوصی است.

در دنیای مجازی

با آن تصور می‌شود که بیشتر جوانان افغان به دنبال مهاجرت به خارج از این کشور می‌باشند، اما داستان شیر محمد تاجدار متفاوت است. او دو سال پس از آشنايي و دوستی با پدر شيرين که در یک شرکت تجاری آلمانی کار می‌کردند، با خانواده او آشنا می‌شود. در این زمان است که شیرین و شیر نیز با هم آشنا می گردند. با گذشت مدتی، با شيرين و دنياي شيرين در دنیایی مجازی آشنا می‌شود و رفته رفته این دو زوج جوان بهم علاقه‌مند می‌شوند. از یک  سال به این سو، ‌این رابطه به جایی می رسد که صحبت‌ها به آغاز زندگی مشترک  می انجامد.

shirin5
شیر محمد می‌گوید که آن‌ها از دو سال به این سو با هم آشنایی داشته اند

شیر تاجدار می‌گوید که “هرچند علاقه‌مندی دو طرفه بود، ولی تصميم مسافرت براي هميشه از كشور و دوري از خانواده برايم ناممكن مي نمود. این محدودیت را با خانم شیرین در جریان گذاشتم و او بود که باید تصمیم می‌گرفت و سرانجام تصمیم شیرین زندگی با من بود و این خواست او با مخالفت خانواده‌اش به همراه شد. ولی عشق، اسرار و پافشاری شیرین سبب شد که خانواده اش راضی شود و او راهی افغانستان گردد.”

شیرین هر چند فارسی نمی داند، اما به انگلیسی تسلط کامل دارد. او زندگی ساده با امکانات اندک در افغانستان را در کنار تاجدار بالاتر از هر چیزی دیگری می‌داند. شیرین اضافه می‌کند که “زندگی‌ام را به سادگی، بی‌آلایشی و با عشق شروع کرده‌ام و با هم اين زندگي را به بهترين شكل ممكن خواهیم ‌ساخت.”

اگر آن ترك شيرازي….

اين شعر در متن ما برعكس است، پسري افغاني از دختري ترك – جرمن دل برده است.

شیرین دختر ترکی‌الاصل است که در 1378 در جرمني به دنيا آمده و در همانجا زندگي مي كند.

sher
شیر محمد تاجدار فرزند سوم خانواده اش است

او سال گذشته مکتبش را در جرمنی به پایان می‌رساند و قرار است که تحصیلاتش را در رشته زبان و ادبیات در کابل ادامه دهد.

شیر به خبرنامه می‌گوید که شیرین به چهار زبان انگلیسی، لاتین، جرمنی و ترکی آشنايي كامل دارد و با آمدنش در کابل دوست دارد تا این مهارت‌هایش را به زنان و کودکان افغان آموزش دهد.

شیرین می‌گوید که ارزش گذاری تاجدار به دین و خانواده‌اش سبب شده که او با گذشت زمان، بیشتر از پیش عاشقش شود.

او می‌گوید که تاجدار را فردی مسوولیت پذیر در مقابل خانواده و اجتماعش یافته و همین امر سبب شده که او یک دل نه صد دل عاشق تاجدار شود و با این علاقه به تمام آسایش، راحتی و امکاناتی که ممکن با زندگی در اروپا برایش فراهم می‌شد، پشت پا بزند.

تفاوت فرهنگی

خانواده تاجدار در كنار اقتصاد متوسط و پایبندي به عقايد مذهبي شان نتوانسته مشكلي فراراه شیرین و دلدادگي او به شيرمحمد ایجاد کند. خانواده شيرين نیز در نهايت تن به اين تصميم داده و او را تا هندوستان همراهي مي كنند تا دستش را به دست شيرمحمد بگذارند.

shirin6
استقبال شیر از شیرین در میدان هوایی دهلی در هند

با این حال تاجدار از افغانستان به استقبال شیرین می‌رود و فرودگاه دهلی در کنار آن که ورودش را گرامی می دارد از او خواستگاری می‌کند و شیرین هم می‌پذیرد.

تاجدار می گوید که “هرچند که آشنایی و توافق مان در دنیایی مجازی از خیلی وقت پیش شکل گرفته بود، ولی خواستم یکبار دیگر تجدید پیمان کنم و از او در حضور همه خواستگاری کنم.”

سید شیر محمد تاجدار و خانم شیرین در 29 ماه می پیوند شان را در هند رسمی کردند. زمانی که با تاجدار صحبت می‌کردم آن دو در مراسم نکاح شان بودند و باهمی خود را گرامی می‌داشتند.

از صدا و نگاه این دو عاشق می توان شور عشق و شوق و نشاط را حس کرد. سید شیر محمد تاجدار می‌گوید با آن که تفاوت فرهنگی میان خانواده‌ها وجود داشت، اما سرانجام خانواده‌های شان به خواست آنان احترام گذاشته و در شادی زندگی شان سهیم شدند. این رفتار خانواده‌های آنان زندگی این زوج را دگرگون ساخته است.

تاجدار اضافه می‌کند که خانواده‌اش او را تشویق کرده که به استقبال عشقش به هندوستان برود و این رویکرد خانواده‌اش به او نیروی بیشتری داده است. شیر می‌گوید که “با عشق تمام محال‌ها ممكن می‌شود.”

shirin4
تاجدار می‌گوید که با عشق تمام محال‌ها ممکن می‌شود

سرور سروش هم‌کار این گزارش بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان