جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

اصابت راکت؛ پاسخی زود هنگام به پروسه کابل

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقامات امنیتی افغانستان اصابت یک راکت در منطقه شش درک کابل را تایید می کنند اما تاکنون از مکان دقیق اصابت این راکت و تلفات ناشی از آن جزییاتی در دست نیست.

نجیب دانش معاون سخن گوی وزارت داخله گفته است که اصابت این راکت تلفاتی در پی نداشته است.

حوالی ساعت 11:30 امروز، صدای انفجار در مناطق مرکزی این شهر شنیده شده است. منطقه شش درک در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری قرار دارد و علاوه بر آن پایگاه نیروهای ناتو، سفارت آمریکا و برخی دیگر کشورها نیز در شش درک واقع شده است.

این انفجار در حالی رخ داده است که نمایندگان بیش از 20 کشور جهان اکنون در مقر وزارت خارجه افغانستان گرد‌هم آمده اند و در مورد امنیت و صلح در این کشور گفتگو می کنند.

حکومت افغانستان به خاطر برگزاری این کنفرانس در شهر کابل رخصتی اعلام کرده و امروز نیز بسیاری از جاده‌های مرکزی این شهر بسته است و نیروهای امنیتی زیادی در مناطق مختلف شهر کابل حضور دارند.

kabul-process1
این انفجار در حالی رخ داده است که افغانستان از نمایندگان بیش از 20 کشور جهان برای نشست پروسه کابل امروز در مقر وزارت خارجه این کشور میزبانی می‌کند

دعوت به صلح

رییس جمهور افغانستان در مراسم افتتاح نشست کابل گفت “امروز در کابل گردهم آمده‌ایم تا همبستگی خود را در برابر ترور و وحشت ابراز نماییم و روی یک روندی بحث کنیم که صلح عادلانه را در پی داشته باشد.

محمد اشرف غنی امروز در نشست پروسه کابل به طالبان فرصت داد درصورتی که پیشنهادات معقول داشته باشند در یکی از کشورهای مورد نظرشان دفتر سیاسی باز کنند.

او گفت “ما آماده گفت‌وگوی صلح هستیم اما کسی نباید به این فکر باشد که ما تحت فشار به این گفت‌وگو حاضر شده‌ایم.” به گفته‌ی او اگر طالبان برای صلح آماده گفت‌وگو نشوند، افغانستان نمی‌تواند به صلح برسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان