اولین واکنش ریاست جمهوری؛ مشاور امنیت ملی مسولیت پذیر بوده است

ارگ ریاست جمهوری افغانستان در تازه‌ترین واکنش به اظهارات امروز صلاح الدین ربانی وزیر خارجه و رییس جمعیت اسلامی افغانستان خواسته های او را به صورت تلویحی رد کرده است.

در اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که مشاوریت امنیت ملی مقام غیراجرایی است و مشاور امنیت ملی مسولیت‌های خود را به درستی انجام داده است.

در این اعلامیه آمده است که “پیشداوری‌ها در مورد مسوولان سکتور امنیتی به دور از پروسه‌های رسمی که در جریان است، می‌باشد و صرفا سبب تشویش و پراکنده‌شدن تمرکز قوای مسلح در وظایف خطیر گردیده و نیز باعث تشویش اذهان عامه می‌گردد که از آن صرفاً دشمن سود می‌برد.”

arg

در عین حال از همه شخصیت‌ها، نهادهای سیاسی و مدنی خواسته شده تا حساسیت زمانی افغانستان را مدنظر داشته و از درایت کار گیرند. با این حال، علاوه بر موضوع مشاور امنیت ملی، به دیگر اظهارات آقای ربانی اشاره ای نشده است.

صبح امروز صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان و رهبر جمعیت اسلامی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که سه خواست مشخص از حکومت این کشور دارد. این خواست های شامل برکناری چهار مقام ارشد امنیتی به شمول مشاور امنیت ملی، رسیدگی جدی و بی طرفانه به حوادث هفته اخیر کابل و اجرای کامل توافق نامه حکومت وحدت ملی شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *