تلفات روشن؛ 31 کشته و 50 زخمی در انفجار چهارشنبه کابل

مسئولان شرکت مخابراتی روشن می‌گویند در انفجار روز چهارشنبه این شهر شمار زیادی از کارمندان این شرکت کشته و زخمی شده‌اند.

شفیع شریفی، سخنگوی شرکت مخابراتی روشن در گفت‌وگو با خبرنامه می‌گوید 31 کارمند این شرکت در نتیجه‌ی این انفجار کشته شده و بیش از 50 کارمند دیگر این شرکت زخم برداشته‌اند که وضعیت 4 تن از این زخمیان وخیم گزارش شده است.

در میان کشته شدگان 12 نفر کارمندان شرکت مخابراتی روشن بوده و 19 تن دیگر از کارمندان شرکت‌های شریک با روشن شامل اند.

صبح روز چهارشنبه یک تانکر فاضلاب که در آن مواد منفجره جاسازی شده بود، در منطقه دیپلماتیک نشین شهر کابل منفجر شد که در نتیجه‌ی آن بیش از 100 تن کشته و بیش از 460 تن دیگر زخمی شدند. بیشتر قربانیان این رویداد غیرنظامیان هستند.

kabul-blast2
در انفجار روز چهارشنبه در کابل، شمار زیادی از کارمندان شرکت روشن کشته و زخمی شده‌اند

ضرر هنگفت

از سوی دیگر آقای شریفی می‌گوید در نتیجه‌ی این انفجار شرکت مخابراتی روشن زیان مالی هنگفتی را متحمل شده است. او میزان دقیق خسارات را نگفت اما افزود که پس از بررسی‌ها رقم دقیق خسارات وارده بر این شرکت را اعلام خواهند کرد.

تصاویر منتشر شده از محل رویداد نشان می‌دهد که ساختمان شرکت مخابراتی روشن و ساختمان‌های نزدیک به محل انفجار به‌صورت گسترده تخریب شده است.

20 میلیون ضرر

پیشتر مقام‌ها در اتاق تجارت و صنایع افغانستان به خبرنامه گفته بودند که انفجار روز چهارشنبه بیش از 20 میلیون دالر امریکایی در بخش اقتصادی زیان وارد کرده است. شرکت مخابراتی روشن، هوتل کابل استار، بانک عزیزی، شرکت رویال، مارکیت تجارتی زدران، شرکت غضنفر گروپ و بانک غضنفر و مارکیت تجارتی گل بهار سنتر از جمله شرکت‌های بازرگانی است که بیشترین آسیب را از انفجار موتر بمب روز چهارشنبه کابل دیده است.

kabul-blast4
مقام‌های اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفته اند که انفجار روز چهارشنبه بیش از 20 میلیون دالر به بخش اقتصادی زیان وارد کرده است

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *