جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

موضع ریاست امنیت ملی افغانستان؛ شبکه حقانی مسول حمله مرگبار کابل

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

به دنبال حمله مرگبار روز گذشته در شهر کابل، ریاست امنیت ملی افغانستان از شبکه حقانی و سازمان استخباراتی پاکستان به عنوان طراح این انفجار خونین خبر داده است.

ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که براساس اطلاعات استخباراتی و یافته های ابتدایی این ریاست از حادثه، طرح حمله روز گذشته توسط شبکه حقانی با راهنمای و همکاری مستقیم آی اس آی، سازمان استخباراتی پاکستان تهیه شده است.

این ریاست در واکنش به این حمله از پاکستان به عنوان بادار اصلی تروریستان نام برده است

صبح روز گذشته موتر تانکر تخلیه چاه فاضل‎آب مملو از مواد منفجره در منطقه دپلوماتیک وزیر اکبرخان شهر کابل منفجر شد. در نتیجه این انفجار مرگبار که شهروندان کابلی را در شوک فرابرد، حدود 500 تن کشته و زخمی شده اند.

بر اساس آمار وزارت داخله افغانستان در این انفجار بیش از 90 تن کشته و بیش از 400 تن دیگر زخمی شده اند.

kabul-blast7
انفجار روز گذشته کابل حدود 500 تن کشته و زخمی بر جای گذاشت

فراتر از افغانستان

این حمله مرگبار علاوه بر رسانه‌های داخلی بازتاب گسترده‎ی در رسانه های خارجی داشته و سرخط و تیتر بزرگترین رسانه‌های جهان شده بود.

‎هم‌چنان، تصاویر منتشره از قربانیان این رویداد در رسانه ها، بیشتر دست به دست شده و بازتاب وسیعی جهانی داشته است. شماری از رسانه‌های خارجی از آن تصاویر به عنوان صحنه دلخراش انفجار کابل یاد کرده است.

انفجار روز گذشته کابل که شماری از رسانه‌ها بزرگترین حمله در طول 16 سال اخیر عنوان کرده واکنش های جهانی را در پی داشت. شماری زیادی از کشورهای که با افغانستان ارتباط داشتند این حمله را محکوم کرده و برای مبارزه با تروریزم اعلام آمادگی کردند.

هم‎زمان با این، چراغ‌های برج ایفل، در فرانسه به خاطر غم شریکی با قربانیان رویداد چهارشنبه در کابل، شب گذشته برای چند ساعت خاموش بودند.

ان هیلد الغو شهردار پاریس، گفته که این کار را به خاطر همدری با مردم افغانستان انجام داده است.

هم‎زمان با این، در پی فاجعه کابل، وزیر داخله آلمان اخراج دسته جمعی پناهندگان افغان که برای چهارشنبه شب برنامه ریزی شده بود را لغو کرد. آلمان از جمله کشور های اروپایی است که تدابیر سخت گیرانه‎ی علیه مهاجران افغانستان اتخاذ کرده است.

Eifel-tower
شب گذشته چراغ‌های برج ایفل در فرانسه برای مدت چند ساعت به منظور هم‌دردی با قربانیان انفجار کابل خاموش ماندند

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان