انفجار مرگبار کابل؛ 90 کشته و 380 زخمی در پایتخت افغانستان

مقامات وزارت صحت افغانستان می گویند که شمار تلفات انفجار صبح امروز کابل به 90 کشته و 380 زخمی افزایش یافته است. با توجه به شدت انفجار احتمال افزایش این آمار نیز وجود دارد.

این انفجار حوالی ساعت 8:30 دقیقه صبح امروز در نزدیکی چهار راهی زنبق شهر کابل روی داد. انفجار به حدی قوی بوده است که صدای آن در مناطق مختلف شهر کابل شنیده شده است.

نجیب دانش معاون سخن گوی وزارت داخله افغانستان گفته است که یک تانکر بزرگ آبرسانی که مملو از مواد انفجاری بوده، منفجر شده و تلفات بسیار سنگینی برجای گذاشته است. او می گوید که قربانیان این انفجار همگی غیرنظامیانی هستند که زنان و کودکان نیز شامل هستند.

kabul-blast4
ساختمان‌های اطراف محل انفجار به شدت تخریب شده است

آقای دانش گفته است که بیش از 50 موتر شهروندان کابل که در زمان انفجار از محل عبور می کردند، به شدت آسیب دیده است. او از شهروندان کابلی خواسته است تا برای خون دادن به زخمی ها به شفاخانه های ایمرجنسی و جمهوریت مراجعه کنند.

از زمان انفجار تا بحال آمارهای متفاوتی در مورد تلفات ناشی از آن گزارش شده است و هر لحظه نیز این آمار در حال افزایش و تغییر است. برخی شفاخانه های نزدیک به محل حادثه گفته اند که دیگر ظرفیت پذیرش زخمی های بیشتر را ندارند. تصاویر منتشر شده از این شفاخانه ها مملو از زخمی هایی است که از سوی داکتران درمان می شوند.

محل انفجار در منطقه سبز شهر کابل قرار دارد که ارگ ریاست جمهوری و بسیاری از سفارت خانه‌ها در نزدیکی آن واقع شده است.

تا به حال هیچ فرد یا گروهی مسوولیت این حمله خونین را برعهده نگرفته است. طالبان نیز دست داشتن در این انفجار را رد کرده اند.

kabul-blast3
در این انفجار بسیاری از غیر نظامیان کشته و زخمی شده اند

پاسخ جدی به تروریستان

ریاست جمهوری افغانستان این حمله را محکوم کرده و آن را جنایت علیه بشریت دانسته است. محمد اشرف غنی رییس جمهور این کشور گفته است که گروه های تروریستی همه روزه با هدف قرار دادن غیرنظامیان، بر جنایات شان ادامه می دهند.

او گفته است که این گروه ها، حتی در ماه مبارک رمضان نیز از قتل و کشتار مردم بی گناه دست بر نمی دارند. حکومت افغانستان در این اعلامیه از کشورهای جهان و به خصوص کشورهای اسلامی خواسته است تا علیه منابع، پایگاه ها و حامیان این گروه های تروریستی بیشتر از قبل فشار وارد کنند  و اجازه ندهند تا از تروریزم به عنوان ابزار سیاسی علیه دیگر کشورها استفاده شود.

داکتر عبدالله رییس اجرایی افغانستان نیز با انتشار اعلامیه ای این حمله را محکوم کرده و گفته است که به گروه های تروریستی و همکاران داخلی و خارجی شان پاسخ جدی داده خواهد شد.

blast4
بیش از 50 موتر غیز نظامیان افغان در اثر این انفجار به شدت آسیب دیده است

او هم چنین افزوده است که این حمله یک بار دیگر ضرورت مقابله با پدیده شوم و ننگین تروریزم را بیشتر از قبل مطرح ساخت. رییس اجرایی افغانستان تاکید کرده است که افغانستان مبارزه خود را برای نابودی تروریست ها با قاطعیت و جدیت بیشتری دنبال خواهد کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *