جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

داعش و طالبان؛ نگرانی سران ناتو از چالش‌های امنیتی در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

در حالی که سران 28 کشور عضو ناتو در بروکسل گرد هم آمده اند تا در مورد راه‌های مبارزه با گروه‌های تروریستی در جهان گفتگو کنند، دبیر کل این سازمان می گوید که افغانستان هم چنان با چالش های امنیتی فراوان از جمله تهدید گروه‌های داعش و طالبان روبروست.

https://twitter.com/ResoluteSupport/status/867641445959819264

قرار است سران ناتو امروز در مقر این سازمان در مورد راه‌های مبارزه با هراس افگنی و افزایش همکاری های مشترک برای مبارزه با این پدیده گفتگو کنند.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو پیش از برگزاری این نشست به خبرنگاران گفت که افغانستان هم چنان با چالش های فراوان امنیتی روبروست. او افزود که “ما به ماموریت جنگی خود در سال  2014 میلادی در این کشور پایان دادیم اما جنگ و ناامنی در این کشور هم چنان وجود دارد.”

با این حال او بار دیگر تاکید کرد که توافق سران ناتو در پایان نشست امروز این است که “ناتو بار دیگر به ماموریت جنگی خود در افغانستان برنخواهد گشت و تنها به آموزش و مشوره دهی به نیروهای افغان ادامه خواهد داد.”

استولتنبرگ گفت که ماموریت ناتو برای آموزش سربازان افغان ادامه خواهد یافت تا این سربازان بتوانند از مردم و کشورشان در برابر گروه های تروریستی داعش و طالبان دفاع کنند.

NATO
ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان ناتو

مبارزه با داعش

راه های مبارزه با داعش یکی از محورهای گفتگوی سران ناتو در بروکسل است. دبیر کل این سازمان می گوید که ناتو برای مبارزه با تهدیدهای داعش به ائتلاف جهانی مبارزه با داعش خواهد پیوست.

استولتنبرگ گفت که نقش آینده ناتو در مبارزه با تروریزم از جمله داعش یکی از موارد اصلی گفتگوی سران ناتو می باشد. او تاکید کرد که کشورهای عضو ناتو در جنگ با داعش متعهد هستند.

دبیر کل ناتو هم چنان به حضور داعش در افغانستان اشاره کرد و گفت که ناتو به آموزش نیروهای افغان برای مبارزه با تروریستان و به صورت مشخص در برابر گروه داعش ادامه خواهد داد. او از نیروهای امنیتی افغانستان به ویژه نیروهای قطعات خاص این کشور در جنگ با داعش تمجید کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان