جنگ و صلح؛ ناتو برای بازگشت دوباره به میدان‌های جنگ برنامه‌ای ندارد

در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای عضو ناتو که قرار است فردا در بروکسل برگزار شود، سران این سازمان می گویند که برنامه آن ها برای افغانستان، بازگشت دوباره به میدان های جنگ نیست.

در اجلاس ناتو که قرار است فردا با حضور سران عضو این سازمان برگزار شود، به مساله مبارزه با تروریزم جهانی از جمله مبارزه با این پدیده در افغانستان پرداخته خواهد شد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو بعد از ظهر امروز با اشاره به تهدیدهای امنیتی در افغانستان گفت که ماموریت جنگی شان در این کشور پایان یافته و نقش این سازمان آموزش و مشوره دهی به نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود.

او گفت که از این سازمان خواسته شده تا در مورد ارسال سربازان بیشتر به افغانستان تصمیم بگیرد اما تاکید کرد که نقش ناتو تنها آموزش و مشوره دهی به نیروهای امنیتی افغانستان خواهد بود.

NATO Sum
اجلاس ناتو فردا در بروکسل برگزار می‌شود

دبیر کل ناتو تاکید کرد که تاکنون از این سازمان خواسته نشده تا سربازان ناتو، دوباره در افغانستان نقش جنگی داشته باشد. او گفت که ماموریت ناتو در افغانستان، همچنان آموزش و مشوره دهی به نیروهای افغان است تا آن‌ها بتوانند در مقابل تهدیدها امنیتی از سوی گروه‌های طالبان و داعش از کشورشان دفاع کنند.

استولتنبرگ گفت که ناتو از روند گفتگوهای صلح افغانستان برای پایان دادن به جنگ در این کشور حمایت می کند. با این حال او تاکید کرد که برای مبارزه با تهدیدهای امنیتی در افغانستان، عملیات های نظامی نیز ادامه خواهد یافت.

روسیه

دبیرکل ناتو هم چنان در صحبت هایش به روسیه اشاره کرد و در مورد حمایت روسیه از طالبان گفت. با این حال او تاکید کرد که تاکنون به مدارک مشخصی در این مورد دست نیافته اند.

دبیر کل ناتو از روسیه می‌خواهد تا از روند صلح افغانستان حمایت کند. تصویر/SputnikNews

استولتنبرگ از روسیه خواست که از روند گفتگوهای صلح به رهبری حکومت افغانستان حمایت کند تا بحران در این کشور از راه سیاسی حل گردد.

نشست فردای کشورهای عضو ناتو در حالی برگزار می شود که افغانستان خواهان تقویت نیروهای امنیتی افغانستان و افزایش فشارهای جهانی بر گروه طالبان برای رسیدن به صلح است. از سوی دیگر برای مبارزه با تهدهای امنیتی در این کشور قرار است آمریکا نیز در مورد میزان افزایش سربازانش برای شرکت در جنگ افغانستان تصمیم گیری کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *