جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

24 ساعت در افغانستان؛ از کشته شدن 63 تروریست تا درگیری‌ها در شمال کشور

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

مقام‎های وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 63 تروریست در یک شبانه روز گذشته در ولایت‎های مختلف این کشور خبر داده اند.

مقام‎های وزارت دفاع افغانستان گفته اند که نیروهای امنیتی این کشور با راه اندازی عملیاتی در ولایت‎های ننگرهار، لغمان، کاپیسا، پکتیا، پکتیکا، خوست، غزنی، قندهار، ارزگان، بادغیس، فراه، بغلان، بدخشان و هلمند 63 تروریست را کشته و 44 تن دیگر را زخمی کرده اند.

نیروهای امنیتی افغانستان شورشیان طالبان را هدف قرار داده که در نتیجه در ولایت میدان وردک 16 شورشی و در ولایت قندوز 19 تن دیگر کشته شده اند.

افراد وابسته به گروه داعش در ولایت ننگرهار هدف حمله نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته که در نتیجه 9 عضو این گروه کشته شده اند.

هم‎چنان وزارت دفاع افغانستان گفته است که 12 جنگجوی طالب در ولایت هلمند و 4 تن دیگر در ولایت بغلان توسط نظامیان این کشور کشته شده اند.

isis
در نتیجه حمله‌ی نیروهای امنیتی افغان در ولایت ننگرهار، 9 تن از اعضای گروه داعش کشته شده اند

کشته شدن فرماندهان داعش

با این حال، دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار از کشته شدن 4 فرمانده ارشد گروه داعش در این ولایت خبر داده است.

بر اساس این اعلامیه، در یک شبانه روز گذشته در شهرستان اچین ننگرهار 10 جنگجوی داعش به شمول 4 فرمانده ارشد این گروه کشته شده اند.

عمری، ابوطلحه، ثابت و عمرشاه از فرماندهان ارشد گروه داعش هستند که در عملیات نظامیان افغان در شهرستان اچین کشته شده اند. به گفته مقامات محلی در این عملیات به نیروهای امینتی افغان و غیرنظامیان آسیبی نرسیده است.

ولایت ننگرهار یکی از ولایت‎های نا امن افغانستان است که علاوه بر شورشیان طالبان، گروه داعش نیز در این ولایت فعالیت گسترده دارد.

انفجار ماین

در همین حال، وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن 3 تروریست در نتیجه انفجار یک ماین در ولایت قندهار خبر  داده است.

war-zone
به گفته‌ی مقامات وزارت دفاع افغانستان، در نتیجه‌ی انفجار ماین در شهرستان میوند ولایت قندهار 3 تروریست کشته و 5 تن دیگر زخمی شده اند

به گفته مقامات وزارت دفاع، این رویداد صبح امروز در شهرستان میوند ولایت قندهار، زمانی رخ داد که تعدادی از تروریستان در حال ساخت ماین بودند. در این انفجار 3 تروریست کشته و 5 تن دیگر زخمی شده اند.

جنگ در شاهراه بغلان مزار

با این حال، مقام‌های محلی ولایت بغلان از درگیری‌های شدید میان نیروهای امنیتی افغانستان و شورشیان طالبان خبرداده اند.

این درگیری‌ها زمانی شروع شد که جنگجویان طالبان دیر هنگام شب گذشته بر پاسگاه نیروهای امنیتی افغانستان در روستای چشمه شیر ولایت بغلان حمله کردند.

محمود حقمل سخنگوی والی بغلان، به رسانه‌ها گفته است که به دنبال این درگیری در روستای چشمه شیر، شاهراه بغلان – مزار تا حوالی ساعت 9 صبح امروز مسدود بود. آقای حقمل گفته است که این درگیری ها تلفاتی بر جای گذاشته اما آمار دقیقی در این مورد ارائه نکرد.

forces
سخنگوی والی بغلان گفته است که به دنبال این درگیری شاهراه بغلان-مزار تا حوالی ساعت 9 صبح امروز مسدود بوده است

2 جسد

هم‌زمان با این رویدادها، مقام‌های امنیتی شهر کابل اعلام کرده اند که جسد یک دختر را همراه با پسری که در حالت بیهوشی بوده از ساحه مکرویان این شهر پیدا کرده اند.

بصیر مجاهد، سخنگوی فرمانده پولیس کابل گفته است که این دختر و پسر از حوزه نهم امنیتی این شهر از بلاک نهم مکروریان چهارم، در داخل یک کانتینر پیدا شده است.

به گفته آقای مجاهد خانواده‌های این دو جوان پس از ناپدید شدن آنها در جستجوی‌شان بودند اما زمانی فرزندان‌شان را پیدا کردند که دختر جان داده بود و بچه در حالت کما قرار داشت.

گفته شده است که این پسر، فرزند یک عضو مجلس نمایندگان افغانستان است و دختر که 18 سال سن دارد شاگرد صنف دوازدهم مکتب بوده است.

kabul-police
این دختر و پسر از حوزه نهم امنیتی شهر کابل، از بلاک نهم مکروریان چهارم، در داخل یک کانتینر پیدا شده اند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان