جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

این بار در آمریکا؛ تظاهرات حامیان جنبش روشنایی در مقابل بانک توسعه آسیایی

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

تجمع اعتراضی صدها تن از حامیان جنبش روشنایی، شب گذشته به وقت کابل در مقابل مقر بانک توسعه آسیایی در شهر واشنگتن آمریکا برگزار شد. تعداد زیادی از افغان های مقیم آمریکا و اروپا در مقابل این بانک گرد هم آمدند. بانک توسعه آسیایی، هزینه مالی پروژه جنجال برانگیز عبور برق ترکمنستان از مسیر افغانستان را تامین می کند.

تصمیم حکومت افغانستان در سال گذشته مبنی بر تغییر مسیر لین برق 500 کیلو ولت ترکمنستان از مسیر بامیان به سالنگ، منجر به شکل گیری اعتراضات گسترده مدنی در داخل و خارج از کشور و شکل گیری ”جنبش روشنایی” شد.

این جنبش به تغییر مسیر این لین برق اعتراض کرده و حکومت افغانستان را به “تبعیض و بی عدالتی” متهم می نماید. رفع تبعیض و بی عدالتی و بازگرداندن این لین برق به مسیر اصلی اش از بامیان، از خواسته‌های جنبش روشنایی گفته شده است.

enlightening2

enlightening1

enlightening5

enlightening6

enlightening3

enlightening4

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان